Korg DSS1 vintage sampler voor interessante prijs

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.010
Locatie
-
Mocht je een beetje handig zijn. Hier een Korg DSS1 sampler met erg lekkere filters (analoog met resonance).
Zit zelfs een bitcrusher op en sampeld standaard op 12 bit. + digital delay als fx (2x)

Diskdrive is kapot maar die is redelijk eenvoudig te vervangen. Of de batterij leeg kan zijn vraag ik me trouwens af want je moet alle sounds van disk inladen..

Wel een beetje groot maar de grootse klank maakt een hoop goed. :)

Er is nu 160 op geboden.. vraagprijs was 125..

http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr
 
Ik heb hem gehad en ben uiteindelijk blij dat ik er weer van af ben.
Mooie beefy sound hoor, absoluut, een soort SSM achtige oomph hoewel het volgens mij wel custom Korg chips zijn. Ik meen dat het dezelfde filters als in de DW8000/6000 (en wellicht de Poly800) zijn maar daar wil ik vanaf zijn.
Die 2x digitale delay kan hele freaky dingen doen.
Maar ik vond hem niet erg gebruiksvriendelijk. Het kostte enorm veel tijd om die sample sets steeds te laden aangezien die diskdrive erg traag is. Er bestaan opties om dat om te bouwen en te laden met een SD kaartje, maar dat werd mij allemaal te ingegewikkeld. Diskdrive vervangen is overigens ook weer niet heel simpel. Er gaan geen 'standaard' diskdrive's in. Eertijds heeft Boemtjsak voor mij zo'n platte aansluit kabel 'geedit' (hij heeft hier en daar wat draadjes omgezet/weggesneden). Daarmee kon er uiteindelijk wel een gewone diskdrive in om dat die kabel dus feitelijk werd toegesneden op de interne aansluitingen in die Korg. Uiteindelijk kreeg ik hem ook niet werkend geedit met sysex, het leek wel of er steeds een soort midi-overload was.
En daarnaast dus enorm groot en zwaar.
Wel prettig toetsenbord trouwens.
Heeft al met al een beetje een cultstatus, maar ik zou er wel de nodige tijd en ruimte voor reserveren.
 
Back
Top