Poly 800 voor 100 euro

OnAcid

Slager van Schiedam
Lid sinds
6 september 2001
Berichten
4.724
Locatie
Schiedam
Best een leuke synth voor dat geld. Niet echt bijzonder, maar wel leuke strings en bassen. Ik heb er zelf ook één gehad en destijds ge- en verkocht voor fl 450,- (poly-800 markII)

Tis trouwens een echte anaologe synth en geen FM zoals de verkoper beweert ;)

http://www.marktplaats.nl/printbody...5&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=&oudei=0&ref=&style=

Ik heb nog een orginele FM-synthesizer te koop met cassettebanden en beschrijving, in flightcase; prijs is vast.
 
Origineel geplaatst door olafmol
maar waarom klinkt bv een poly800 zo ONvet?

Olaf

Citaat van On Acid:

"Omdat ie maar 1 filter heeft voor alle 8 stemmen!

(Oh daarom reageert er zeker niemand op mijn 'poly-800 voor €100 gezien'. Daar zijn jullie zeker te goed voor he, zo'n mooie plastic synth met draagoortjes op batterijen )"


Mijn eerste ervaring met een synthesizer was met een poly800, en die stond op m'n middelbare school. Ik ben toen in het schoolorkest gegaan om op dat ding te kunnen klooien.
Daarom zou ik best zo'n ding willen hebben.
 
Re: Poly 800 voor 100 euro

Origineel geplaatst door OnAcid
Tis trouwens een echte anaologe synth en geen FM zoals de verkoper beweert ;)


FM kan toch net zo goed analoog zijn als elke andere vorm van synthese? :confused: of begrijp ik nou iets verkeerd. :confused:
 
In principe wel ja. Maar de eerste FM synths (van yamaha) waren digitaal. Natuurlijk kon je al eerder fm doen op modulaire synths en er waren een paar synths (teisco en akai) waar je de cutoff van de filters kon moduleren met de oscilators waardoor je bij zelfoscillatie van de filters een soort analoge fm krijgt.

Bovendien is het met analoge electronica moeilijk met fm synthese geluiden te maken die ergens naar klinken. FM synthese is nl nogal gevoelig voor kleine afwijkingen in stemming van oscilatoren waardoor het al snel nergens meer naar klinkt. Met 2 operator fm lukt het nog wel maar met bijv 6 operatoren krijg je dan al snel een hele zooi herrie
 
FM is zelfs al op een Minimoog mogelijk.

Hoe analoog wil je het hebben?
 
Heee ja. helemaal vergeten. Je kon geloof ik osc 3 als modulation source gebruiken.
 
He synic wordt het niet tijd dat je gaat waarschuwen dat we off topic gaan? :p
 
Origineel geplaatst door 4-Tek
He synic wordt het niet tijd dat je gaat waarschuwen dat we off topic gaan? :p
Waarschuwing: u gaat nu off-topic
U heeft nu nog twee punten over op uw rijbewijs ;)
 
Back
Top