Siel Cruise-esque

Olden

Ingeburgerd
Lid sinds
13 juni 2015
Berichten
46
Locatie
Twente
Recent op doortocht langs demo's en feature paginas kwam ik langs de Siel Cruise.
Heb veel gehoord over de slechte bouw kwaliteit betreffende Italiaanse synths in het algemeen, maar het geluid is best vet :O Beetje zo een 70's space vibe met wat nijgt naar een russisch randje O.o' aka veel bliep bloep met zand tussen je tanden. :dubbel:

Is er hier iemand bewust van een gelijksoortige bakken met zo een sound?
 
Ik ken hem niet (de Cruise wel) maar ik zou denken: Waldorf Streichfett.
En vintage dingen als Korg Delta.
 
Zelfs de plastic klaviertoetsen van de Cruise voelen erg plastic aan in vergelijking met andere plastic klavieren. :)

De Cruise bestaat uit een stringdeel en een monosynths. Voor het stringdeel zou ik naar alle seventies stringsynths kijken, en de Streichfett. Voor het monosynth deel gewoon andere cheapo monosynths.
 
Ah ja die Korg string series hebben wel een complementaire sound. Delta, Lambda, etc. Streichfett ben ik niet zo heel bekend mee, wel hier en daar wat naar geluisterd maar ´t klinkt in eerste instantie toch wel echt naar een modern instrument =/

Ga vandaag naar een Korg EPS-1 kijken (electro-piano + string section)
https://www.youtube.com/watch?v=bvpVZeKTvh8
misschien dat dat iets is, ook vooral omdat de keys en strings gecombineerd kunnen worden. Mono synth heb ik er ook wel een van staan dus dan wordt het experimenteren =D

Wel jammer dat die siel cruise zo ´plastic´ is. Die mogelijkheid om in de ASDR te friemellen levered altijd wel fijne resultaten op voor soundscapes en expressions.

Gebruiken jullie een dergelijke sound regelmatig? Of een string emulator for that matter.
 
Ik had vroeger een Crumar Performer, die gebruikte ik wel eens voor strings onder mijn zeemzoete seventies hypermiler synthgedroom. Tegenwoordig gebruik ik gesamplede stringsynths in de Nord Electro. Die heeft wat minder kans op unobtainium componenten die het begeven. :)
 
Back
Top