Opvolger waveterminal

Yonaz

Ingeburgerd
Lid sinds
17 november 2004
Berichten
76
Locatie
Zaventem
Hi iedereen,

Ik ben een x aantal jaren gestopt met muziek maken maar nu wil ik de draad weer opnemen en mijn studiotje wat updaten. Probleem is dat ik hopeloos achterop ben geraakt op vlak van techniek. Ik bezit een esi waveterminal 192m incl. de midi uitbreiding. Ik was hier altijd zeer tevreden over maar miss moet ik deze maar is updaten naar iets nieuws. Iemand suggesties? Thx
 
Ok, ik heb dus nieuwe PC gekocht en mijn waveterminal op aangesloten. Blijkt dat deze dus uiteindelijk gewoon te oud is voor mij nieuwe pc en zo onstabiel als iets is. Dus komt de vraag gewoon terug. Weet iemand een goede opvolger voor mijn waveterminal 192m incl. midi extentie :okdan:
 
Ligt er aan. Hoeveel kanalen wil je hebben en belangrijkste. Hoeveel geld wil je er aan besteden?
 
Ik heb ondertussen zelf wat opzoekingen gedaan. Ik kom uit bij de roland duo capture. Lijkt mij prijs/kwaliteit zeer goed.

@Jikbeh: Ik werk met cubase en een keyboard. Dus heb enkel 1 kanaal audio nodig, 1 midi en 1 of 2 mics. Budget ligt rond de 200 euro
 
Ik heb ondertussen zelf wat opzoekingen gedaan. Ik kom uit bij de roland duo capture. Lijkt mij prijs/kwaliteit zeer goed.

@Jikbeh: Ik werk met cubase en een keyboard. Dus heb enkel 1 kanaal audio nodig, 1 midi en 1 of 2 mics. Budget ligt rond de 200 euro

Is een geluidskaart van steinberg dan niet wat voor je? Of presonus, focurite. Roland weet ik niet veel vanaf. Geen idee in hoeverre dat qua geluid goed is. Voor 200 euro kan je in ieder geval wel wat leuks vinden. Hier wat linkjes.

http://www.bax-shop.nl/externe-audio-interface/steinberg-ur242-audio-interface#productinformatie

http://www.bax-shop.nl/externe-audi...ett-2i4-usb-audio-interface#productinformatie

http://www.bax-shop.nl/externe-audi...x2-usb-audio-midi-interface#productinformatie
 
gewoon lekker blijven gebruiken, is een uitstekende kaart.

:mega:

Ik treed de mening van Baars helemaal bij.
Ten eerste : Waarom zou je in godsnaam 185€ uitgeven aan iets dat in vergelijking geen hoorbaar verschil in kwaliteit gaat geven ??
Secundo : niet zozeer de geluidskaart, dan wel de muziek die je er mee maakt gaat doorslaggevend zijn in beoordelingen, niet ?

Als je dan toch opteert voor betere geluidskwaliteit, geef dan meteen 2.000€ en meer uit aan Lynx, Apogee of UA. Anders is je aankoop nogal zinloos lijkt me.

But at the end, het is jouw beslissing en geld...
Succes !
 
Ik treed de mening van Baars helemaal bij.
Ten eerste : Waarom zou je in godsnaam 185€ uitgeven aan iets dat in vergelijking geen hoorbaar verschil in kwaliteit gaat geven ??
Secundo : niet zozeer de geluidskaart, dan wel de muziek die je er mee maakt gaat doorslaggevend zijn in beoordelingen, niet ?

Als je dan toch opteert voor betere geluidskwaliteit, geef dan meteen 2.000€ en meer uit aan Lynx, Apogee of UA. Anders is je aankoop nogal zinloos lijkt me.

But at the end, het is jouw beslissing en geld...
Succes !

Was ook de bedoeling, maar zoals je hierboven kan lezen is mijn nieuwe PC niet meer compatibel met deze geluidskaart (en vooral dan windows 8 en 10) vandaar...
 
Back
Top