diy redelijk cheap arduino eurorack module

mcdjan007

lid zonder grenzen
Lid sinds
24 juni 2008
Berichten
960
Locatie
Is een beetje krap aan het worden
Al zoekende kwam ik "Analog Shield" tegen. Een prijstechnisch interessant moederboardje die, zo het in eerste instantie, met minimale modificaties zo mn rack inkan met een paar potmeters, jacks en ledjes. Iemand ervaring hiermee?
Heb nul ervaring met arduino en vraag me dus af of beschikbare codes voor arduino hier zo in kunnen.

Link 1:https://www.digilentinc.com/Products/Detail.cfm?NavPath=2,719,1263&Prod=TI-ANALOG-SHIELD

Een duitse buur die een eurorackmodule in elkaar geflanst heeft (en er sowieso eeninteressante blog er op na houdt)
http://journeytounknownsoundscapes.blogspot.de/2015/02/a-ready-made-module-analog-shield.html

mis ik iets of kan dit een leuk projectje zijn?
 
Al zoekende kwam ik "Analog Shield" tegen. Een prijstechnisch interessant moederboardje
Technisch gezien is dit geen 'moederbordje' maar een uitbreidings 'shield' voor op een arduino uno.

Heb nul ervaring met arduino en vraag me dus af of beschikbare codes voor arduino hier zo in kunnen.
In principe niet. Wat dit bordje doet is een aantal ADC/DACs uitbreidingen voor op de Arduino geven.
Bestaande code die op Arduino draait gebruikt misschien hele andere pinnen om deze aan te sturen en zal niet 1-op-1 met dit bordje overeen komen.
Natuurlijk is deze code altijd aan te passen.

Het is dus een specifiek product waar software specifiek voor geschreven/aangepast zal moeten worden voordat je er iets mee kunt doen.

Je zou die duitse buur van je natuurlijk om zijn firmware kunnen vragen :mega:
 
Misschien kun je uitleggen wat je er uiteindelijk mee wilt doen?

Een eurorack module bouwen waarbij ik eens kan gaan expirimenteren met code en mezelf ook eens kan verdiepen in Arduino met de hoop er een leuke quantitizer/ functiegenerator/sampler/noisesource of id aan over te houden



Technisch gezien is dit geen 'moederbordje' maar een uitbreidings 'shield' voor op een arduino uno.

Heb ik inmiddels ook begrepen, er moet nog een Arduino uno bij worden aangeschaft, mijn aandacht werd gewekt omdat dit uitbreidingshield specifiek voor audio toepassingen ontworpen is en 16 bit ipv 10 met ook een veel hogere samplerate. Zover ik begrijp heeft deze shield geen aanpassingen nodig voor de al aanwezige voeding in mijn rack en ook de in/outs zouden zonder aanpassingen direct met de eurorack standaard overweg kunnen.
 
Voor het omgaan met arduino is dit inderdaad een leuke optie, zeker omdat er een hoop voor te vinden is. Ben alleen niet zo'n fan van 8bit sounds...mmmm nachtje over slapen
 
Heb in tilburg even gespeeld met de miniatmegatron, vet design maar ik kan me tegenwoordig redelijk inhouden alles wat muziek maakt aan te schaffen. Die ardcore is eigenlijk het resultaat van wat ik in mijn hoofd had te maken. Ga het er gewoon eens op wagen die shield aan te schaffen en kijken hoe ver ik kom, Mocht het niks worden sparen voor de Ardcore of beter de nw2s. Updates volgen in de afgebouwd draad. thx voor de input allen
 
Back
Top