Tori Amos - Me And A Gun (Artificial Frequencies Drone Pop Mix)

WAREHOUSEGROOVE

Paprika expert level 10
Lid sinds
21 juli 2010
Berichten
3.656
Locatie
Budapest Magyarország
https://soundcloud.com/warehousegrooves/af-xiii-ix

Aangezien we hier middenin een grote verbouwing zitten, tijd schaars is, het eindelijk wat kouder is maar nog niet onder de 26 graden, we nog steeds niet klaar zijn met verbouwen en ook het grootste gedeelte van de hardware stofvrij staat opgeslagen toch tijd gevonden om met minimale krachten iets in elkaar te bakken :D

Ja, het is weer duister.
Niet ongeduldig worden..... is inderdaad weer een iets wat een opbouw heeft.
Zit zelfs zang in.
Ook een funky drummer.

Vakantie nodig heb :D
Nee, geen medicatie (op koffie na dan) :koffie: :koffie: :koffie:
 
Last edited by a moderator:
Ja het wel wat hebbende, hoewel ik een beetje teleurgesteld was toen de funky drummer gewoon een funky drummer bleek te zijn.
Verder gewoon mooi hoor!
 
Ja het wel wat hebbende, hoewel ik een beetje teleurgesteld was toen de funky drummer gewoon een funky drummer bleek te zijn.
Verder gewoon mooi hoor!


:D

Het is een gefunkiede drummer light incl onderliggende bonusbeats light.
Soms is less more :engel:

"jullie" soms niet te veel moet verwennen qua ge-cutte drums heb ik al weer door :D
 
Ja lekker. Moest wel over een drempel heen toen ik las dat het om een "remix" ging van Tori Amos. Ik doe niet aan remixes :D. Wel blij dat ik geluisterd heb. Die funky drummer is lekker old school 80's. En eigenlijk kan ie prima zonder deze vocals hoor.
 
Ja lekker. Moest wel over een drempel heen toen ik las dat het om een "remix" ging van Tori Amos. Ik doe niet aan remixes :D. Wel blij dat ik geluisterd heb. Die funky drummer is lekker old school 80's. En eigenlijk kan ie prima zonder deze vocals hoor.

Ik moest even kijken naar de definitie van remix, maar je heb gelijk Bob, ook dit is een remix (ook al heb ik deels alleen de vocalen gebruikt)

Er was wat commentaar op het late gebruik van drums, of het ontbreken van zwaar gefreakte drumstukken.
Even een antwoord hierop: Het origineel wordt heel ingetogen gezongen (met een reden) en ik wou het nummer/verhaal ook niet te veel schade doen.
Bij deze dus een ingetogen mix.
 
Ik heb nog eens geluisterd en vind hem echt heel mooi. De vocal zou van mij iets promintenter in de mix mogen, iets meer sprankeling. Wat hoog boosten of zo? Als laatste dingetje, als de vocal erin komt, lijkt er iets a-tonaals mee lopen in het laag. Los daarvan heerlijk rustige track :okdan:.
 
Dank je voor je input Bob. :halleluja

Heb deze mix (ivm verbouwing enz) weer op mijn oude AKG 601 gemixt (rest is namelijk ingepakt ivm stof en niet echt handig ivm ruimte) Ga dit "later" even nalopen.
Dat a-tonale in het laag kan kloppen, is normaal in dit geval :) (echt) Zit ook in mijn eerste SF competitie mix volgens mij (even graven) heb namelijk deels dezelfde instellingen gebruikt bij het laag.
Gooi er tzt even iets meer pezsgő in. :kroon:
 
Uitstekende werkmuziek! Andere noemen het wellicht chillmuziek.
Strak gedaan!
Op naar de 45 minuten met deze track.

Dank je voor je compliment Marc :halleluja

Ik wil tzt wel weer een lange versie/mix van iets maken.
Ik heb dit eerder voor de radio gedaan (15 minuten) dus dat zal moeten lukken :)

Is wel ontzettend veel werk waar ik echt voor moet gaan zitten (tijd voor moet hebben) en minimaal 3 hectoliter koffie :koffie: :koffie: :koffie: nodig heb (dat dan weer wel)
 
Lekker sfeertje.. beetje wet, maar het krijgt wel meteen die ambience met alles wat er in background rondzweeft. :)

Het ritmische elementje loopt een klein beetje scheef tov van de funky drummer, niet heel storen maar misschien het een beetje naar elkaar toe clocken, is goed te doen in Ableton..

Had eigenlijk stiekem een beetje gehoopt op een meer funky house sfeertje.. ala " Professional widow". Die remix is minstens zo goed als het origineel..
Maar dit is erg origineel gedaan ook.. lekker hoor :okdan: Succes met het verbouwen nog en hoop dat je maar snel weer je gear opgesteld mag hebben :)
 
Dank je voor je input Pat :okdan:
Is idd wat nattig (kan iets minder) inderdaad.
Ritmisch tegen drum dingetje :) hoort een beetje a ritmisch te zijn. Nu had ik wel een paar dingen live ingespeeld en volgens mij wel/niet geheel veranderd (expres zo gelaten) (hoofd een beetje vol zit met verbouw dingen die nog geregeld moeten worden)

:) Zat ook aan Armand van Helden te denken, heb bewust vanwege de vocalen een heel minimale opzet genomen..... wellicht dat ik het een keer ga proberen :) .... al ben jij de Phunk "O" master hier Zakmes :D

Dank je Pat, als alles klaar is ben ik wel even toe aan wat rust eigenlijk :) was hier ruim over de 30 graden deze periode dus niet echt lekker bouw, breek en verhuis weer.
Grootste gedeelte klaar.
Gaan we doen :) Vrouw lief ook de lampjes van alle gear leuk vindt dus dat komt wel goed :)
 
Back
Top