Roland System-100 Plugout

Roland heeft een nieuwe Softsynth/Plugout uitgebracht, de System-100.

-Perfect replica of SYSTEM-100 sound and behavior
-ACB provides expansive, liquid tone of the original
-Model 101 Synthesizer and Model 102 Expander in a single instrument
-Sophisticated architecture with dual VCO, dual LFO, S&H, Ring Mod, Noise and more
-Versatile semi-modular patching capabilities
-Integrated Phaser with modulation inputs, Reverb and Delay
-Advanced arpeggiator with Scatter capabilities
-VST, AU and PLUG-OUT compatible


De prijs is € 175,-, maar voor System-1(m) bezitters is er een "special price"

pg-sys100_panel_patch_gal.jpg

Een demoversie is beschikbaar
http://www.roland.com/products/system-100_plug-out/downloads/
 
Het ABC principe is dat component per component de hardware circuits gemodelleerd wordt, dus ja. Dat garandeert natuurlijk niet dat het dan ook exact zo klinkt als het origineel, want dat hangt af van hoe goed elke component en hun samenwerking gemodelleerd wordt.
 
gezien de leeftijden: nieuwe wijn in oude zakken ?
 
Tjah....ik denk dat het verschil niet te horen is bij geluidsvoorbeelden vergelijken.
Je hebt pas een oordeel wat fijner werkt als je ermee werkt. Wat de een doet en hoe hij daar komt heeft weinig te maken met hoe een ander dat doet en ervaart.

Iemand die iets zinnigs kan zeggen over bijv. de aira 101 en de lush101?
 
Voorlopig bevalt de nieuwe wijn van Roland mij wel....
.....maar ik ben ondertussen dan ook een oude zak. ;)
 
Ik ga nergens voor:)
Vraag mezelf gewoon af hoe dit soort plugs zich tot elkaar verhouden.
 
Je kunt de Aira versie van de SH-101 ook gebruiken zonder System 1 he, gewoon in je DAW als plugin. Volgens mij is er zelfs een gratis demo om te proberen.
 
ook ooit nog eens met mijn stomme kop verkocht voor 700 gulden ofzo.eind jaren 90. de roland system 100 (zoals in dit you tube filmpje..)vooral het laag klonk erg lekker.
https://youtu.be/WhxDt1PkcAM
maar in die tijd vond ik het erg leuk om verschillende dingen uit te proberen steeds en ruilde daardoor veel in.. nog steeds wel spijt van de yamaha cs 80 en de oberheim 4 voice..
 
Laatst gewijzigd:
zelf voor 650 , voor een sys101 +102, tja toen was de jp8 ook maar 2500 gulden
 
als roland nu weer iets op de markt gooit wat net zo klinkt als dat system setje wil ik die ook wel hebben..
maar dingen als de jp 8080 die ik ook heb gehad vond ik toch erg tegenvallen (en ging dus weer toedeledoki)
 
Back
Top