Powermanager,

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
Het volgende probleem.

In vele landen of delen in de wereld is de stroomvoorziening niet altijd even best, een stroom dip is ook niet vreemd. Ook hier in Nederland wil je het soms wel eens meemaken dat de stroom bv van de lichtman afgetapt word en ergens nog een frituurpan aangesloten zit. De stroom fluctueert met als gevolg dat je setup niet stabiel loopt of uitvalt. Om dit probleem in de toekomst te voorkomen wil ik iets van een on the road powermanager er tussen zetten zodat ik een continu van stroom naar mijn gear kan voeden.

Iemand hier enige ervaring mee en welke powermenager is goed, ik weet niet als het bestaat maar het zou mooi zijn als je als input zowel 100 tm 240V kan voeden maar wel altijd 220v output heb.

Ik ben benieuwd naar de antwoorden :D
 
Furmann? Ik heb zelf een furmann in gebruik hier en het is echt wel hoorbaar schoner. Je kunt er ook een dikke APC UPS tussenhangen natuurlijk, heb ik hier ik er hier ook 3 van staan voor server/nas en studio computer.
 
Ok cool, maar om de Furmann als voorbeeld te nemen, wat gebeurd er als het ingang signaal van 220 weg zakt naar 180v bv blijf ik dan wel op de output mijn 220 behouden? Ik snap de overspannings beveiliging prima, dat is prima.
 
Ik heb een furmann p1400, die houdt de stroom echt netjes op de ingestelde voorkeur 220/240 !
Kan vanaf 180 tot 250 V input gaan, daarbuiten schakelt hij uit.. echt top ding !
2 groepen aansluitingen om een scheiding aan te brengen.. computer/Buizengear..
Geeft tot 1400 Watt...totaal. Kan best veel op heb ik ontdekt...
Maar idd je kunt er ook een leuke synth voor kopen :-)
 
Back
Top