jack kabels met kleurtje voorzien?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.748
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik vind dit niet via de zoek functie, is er een manier om makkelijk lange zwarte jack kabels te voorzien van een kleurtje?
Ssssnake van thomann kabels hebben zo'n gekleurd ringetje, ik heb er enkele herbruikt maar ik heb er meer nodig. De jacks zijn vaak géén neutrik die die gekleurde dingen passen niet.
Iemand een tip? Zoekterm op ebay of zo :)
Sssnake is meestal blauw, wit, geel, rood - dat mag nog meer kleurtjes. Ik had ze eerder gemarkeerd met nylon bindertjes met tag maar kleurtjes zijn soms handiger - lezen in donker is moeilijk.
 
Laatst gewijzigd:
Dat geeft zo'n plakboel na een poos…

Inderdaad,
ik heb een strookje papier erom gedraaid en daaromheen gewoon plakband.
Geen plakboel en op het papier heb ik meteen ook de lengte van de kabel en een letter geprint.
 
Er afh vd plakband of t een plakboel wordt. Ik heb geen goeie in huis.
Ik heb krimpkous uit china op komst. Benieuwd.
 
plakband en schilderstape wordt na enkele jaren vies, ondoorzichtig, laat los maar blijft plakresten nalaten, smeerboel dus

ik pak van die rolletjes isolatietape van de bouwmarkt : rood, blauw, bruin en geel/groen gestreept.
op de stekker of eventueel op de kabel eromheen
van die tape die voor electro gebruikt wordt, 4 rolletjes in een pakje

voor labeling van die witte kleine etiketstickers ca 2 bij 6 cm , op de helft om de kabel heen, twee flapjes tegen elkaar plakken en daarop ( vooraf) schrijven

ook heb ik zelfgemaakte kabels van verschillende kleur( rood, groen, oranje, geel) , worden trouwens ook verkocht( oa musicstore) in diverse kleuren kant en klaar, zonder extra kosten
 
Dat met die isolatietape van sunny kan ik bevestigen.
Eind jaren 70 en jaren 80 al mijn kabeltjes voorzien van kleurringen met dat goedkope isolatietape.
Het zit nog steeds vast.
Zie twee foto waarbij die kabeltjes zichtbaar zijn.
http://marcmarc.home.xs4all.nl/ele/signrig/index.html
 
Gewone doorzichtige plakband, maar niet plakken op de kabel zelf, blaadje papier achter steken.
met gekleurd papier kan je zoveel kleuren als je wil, en er op schrijven ook. het "tape" laagje dat er er rond draait beschermd het papiertje en wat je er op geschreven hebt.. Doe dit al jaren zo en dat heeft nog nooit geresulteerd in een plakboel..
 
Ik heb mijn kabels een kleurtje gegeven met (modelbouw)verf.
Geeft niet af en blijft voor altijd zitten.
 
Waarom zal je eigenlijk je kabels een kleurtje willen geven?
Daar zijn patchbays toch voor uitgevonden?
 
Idd, het overzicht achter de patchbay. Soms vergeet je wat nu weer die ene kabel is.
Ik heb meer gear dan plek dus kabels markeren in toekomst gericht denken :)
En als ik een andere manier van patchbay-
. gebruik bedenk is t makkelijk.
Net nog 40 meter kabel gelegd voor ocharme 4 patches
 
Ik weet niet hoe je het aangesloten hebt, maar voor overzicht gebruik ik zelf snakes, die hebben kleur en getal codering.
Als het goed is kom je verder ook niet vaak achter je patchbay, als dat wel zo is heb je het vreemd aangesloten.
Elk apparaat komt achterin je patch bay terecht en elke input van je mixer komt achterop je patchbay terecht.
Dat geld voor synths drums en fx's.
Vanaf dat moment hoef je er alleen nog achter te zijn als je iets nieuws hebt.
Past het niet meer of wordt het onoverzichtelijk kan je beter een extra patchbay erbij nemen.
 
Back
Top