Cubase track inspector vouwt altijd dicht

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
Probleempje met cubase waardoor ik me, ondanks jaren gebruikerservaring, weer een absolute newbie voel.

De trackinspector vouwt altijd weer toe, terwijl ik wil dat die breed blijft en ik al de instellingen altijd kan zien. Waar moet je dit ergens veranderen?

is waarschijnlijk iets uberstoms...:eureka:

zie attachment; daar is alles toegevouwen; ik kan wel aan het verticale balkje helemaal rechts trekken en dan wordt alles uitgevouwen, maar een minuut later is het weer zo smal...
 

Attachments

  • probleempje.JPG
    probleempje.JPG
    19,2 KB · Bekeken: 84
ik heb dat niet dus moeilijk wat over te zeggen, misschien steinberg contacten.
ik heb in c8 ook wel wat gedoe als het gaat om het grafische gedeelte, ingezoomd heel kleine blokjes selecteren en verplaatsen gaat vaak niet, moet dan eerst uitzoomen voordat het pijltje komt waarmee ik kan verplaatsen. verder wel content met c8 maar denk dat er nog wel wat updates moeten volgen.
grootste gezeik is dat mn pc niet meer wil afsluiten als ik ergens een midikabel heb ingeprikt, als ik in de box blijf zonder een iets over een midikabel te hebben gestuurd sluit ie wel.
 
Moet je niet helemaal links bovenin naast je "activate project" button , in "windows layout" een vinkje zetten by inspector?
 
Het is mij even onduidelijk of je in eerste instantie de breedte of de hoogte van de track hebt aangepast. Als je het verticale balkje reacht gebruikt, verander je de hoogte van de lane en niet de breedte. De vraag is dus even of je de hoogte of de breedte aanpast en wat je bedoelt met toegevouwen. Gaat een en ander dan weer terug naar de standaard hoogte of naar de standaard breedte?

Ik kan het probleem in elk geval niet reproduceren. Maar zou het kunnen dat je "Lock active workspace" (window -> workspaces -> bovenste optie) aan hebt staan?

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat je "Enlarge selected track" hebt aangevinkt (onder edit). Waarbij alle andere sporen de standaard hoogte krijgen en de geselecteerde track enlargement dezelfde hoogte heeft.
 
Hi guys, bedankt voor alle feedback! Nice!

Voorlopig lijkt het probleem verholpen, wat feedback ter lering en vermaak:

- het is niet die 'enlarge selected track': die vergroot immers tracks als je ze selecteert, maar zal niet die kolom links versmallen, brengt ze gewoon terug naar normale stand

- als je linksboven 'track inspector' aanklikt krijg je gewoon de inspector helemaal links of niets, maar slaat niet op de breedte van die kolom

- de breedte van de kolom (zie eerste bijlage) kan je manueel aanpassen, en ik had die blijkbaar gelocked in 'workspaces'. (alle opties uitzetten!)

Dus voorlopig lijkt het probleem verholpen; thanks!
 
Back
Top