APC40 mkii - Crossfader effect gezocht

Alterkraft

Stamgast
Lid sinds
16 juli 2014
Berichten
110
Locatie
Antwerpen
Hey,

heb net een APC40 mkii aangeschaft en alles is super straightforward. Nu ik zit nog met één leeg stuk eigenlijk dat ik graag zou benutten en dat is die crossfader, normaal gebruikt ik het ding nooit in DJ- of livesets maar aangezien je praktisch alles kan emuleren in Live, is die mixer vrij overbodig.

Nu ik zocht namelijk naar een soort echo die je kan vinden op de DJM900 (Pioneer) heeft zo 'n x-pad en dat gebruikte ik nogal graag. Maar dan met de crossfader, uiteraard. :)

Iemand hier ervaring mee?

Dank bij voorbaat.
 
Klinkt als iets simpels, praktisch alle parameters in live kunnen worden geregeld met midi controllers.

Klik eerst op het MIDI knopje rechts boven in live, dan op de parameter die je wilt controleren, beweeg dan de controller (de crossfader in dit geval), MIDI knopje rechts boven weer uit zetten, klaar.

Als je complexere controls wil doen dan kan dit systeem gebruikt worden met macro's, wat inhoud dat je meerdere functies onder een controller kan vatten.

Zo, nu kom je er waarschijnlijk wel uit (hoop ik), veel succes.
 
Klinkt als iets simpels, praktisch alle parameters in live kunnen worden geregeld met midi controllers.

Klik eerst op het MIDI knopje rechts boven in live, dan op de parameter die je wilt controleren, beweeg dan de controller (de crossfader in dit geval), MIDI knopje rechts boven weer uit zetten, klaar.

Als je complexere controls wil doen dan kan dit systeem gebruikt worden met macro's, wat inhoud dat je meerdere functies onder een controller kan vatten.

Zo, nu kom je er waarschijnlijk wel uit (hoop ik), veel succes.

Volgens mij was de vraag niet hoe de midi mapping in live werkt.
 
Back
Top