Goede preamp mic/gitaar

anoniempje

hobby knooier
Lid sinds
30 september 2003
Berichten
4.873
op zoek naar een goede preamp voor mic of gitaar. Heb nu geen mic input meer in de computer en nu in een creatieve bui valt dat even tegen.

Het liefst een allrounder waar ik alles in kan stoppen (dyna mic, cond mic, gitaar) en clean is zodat ik zelf smaak kan toevoegen maar, niet één waar ik tegen aan loop als ik eruit groei.

Ik zat zelf te denken aan een focusrite isa one, redelijk betaalbaar en erg minimaal maar nadeel, geen 19 inch en stop toch het liefst alles weg in racks.

Wie heeft ook deze weg bewandelt en heeft er wat leuks aan overgehouden?
 
Ik heb sinds een jaartje of twee een Universal Audio 710 Twinfinity. Die gebruik ik eigenlijk voor alles, vocals, gitaar, bass, (mono)synths. Het fijne aan de Twinfinity vind ik dat je kunt kiezen tussen solid-state en buizen en variabel daartussenin, maakt 'm erg flexibel. Voor bass en vocals gebruik ik bv wel de buizen om dat ruwe randje te krijgen. Gitaar gaat dan weer clean er in omdat ik de gitaarsound ITB maak met plugins.
Met een inbouwkitje is hij wel in een 19" rack te doen, maar is maar half zo breed als een normale module. Je kunt er bv dus wel twee naast elkaar in een rack doen.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top