cassette tape - technicus m5

Derek

Ingeburgerd
Lid sinds
27 oktober 2013
Berichten
73
Locatie
Brussels
Beste leden,

Ik heb een vraag betreffende cassette tape en de recorder, in dit geval de technics m5.

Ik ben van plan vandaag een, op het oog, zo goed als nieuwe technics m5 te halen voor 35 euro. Deze ga ik geuiken voor het opnemen van muziek en voor de live setup die ik in mn hoofd heb. De recorder ga ik aansluiten op de tape in/out van mn mackie 1204. Daarnaast heb ik tanzbar, euowave capsual en wat effecten pedalen.

Wat voornamelijk mijn vraag is. Wat voor type cassettes heb ik nodig? Het plan is dus om op nummers/improvisatie op te nemen en om cassette loops te maken.

Daarnaast. Zie ik nog iets belabgstijks over het hoofd?

Cheers!:mega:
 
Voornamelijk thuis improvisaties opnemen en daarnaast soundscapjes openen om af te spelen.
Idee van opnemen van cassette spreek mij daarnaast meer aan dan digitaal.
 
Lijkt me prima te doen me je cassettedeck. Volgens mij geen slecht ding.
Let er wel op dat je wel gratis ruis meekrijgt, niet geheel onbelangrijk bij stillere soundscapes.
 
Hmmm... volgens mij heb ik die ook gehad. Waarom ik hem heb weggedaan weet ik niet meer want ik heb nog bergen cassettes met opnames van de Rock 'n Roll Methode, hitlijsten, Dik Voormekaar Show, John Peel en weet ik veel... :(

Je had drie soorten bandjes, oplopend in kwaliteit en prijs: Ferro, CrO2 en Metal en die kun je alle drie selecteren op dit model. Misschien valt daar nog aan te komen? Oude bandjes verslijten naar het schijnt.

 
Laatst gewijzigd:
excusses voor de titel trouwens, autocorrect van mn telefoon blijkbaar.

@ Arv
cassette ruis was ook 1 van de redenen waarom ik graag met cassette denk wilde werken. Hou wel van dat lo-fi geluid.

@brz
Ik ga hem zeker testen! bedankt voor de tip.

@torp
Bedankt voor het uitleggen van de mbt cassette kwaliteit. Ik denk dat (als er nog verschillende soorten te krijgen zijn) ik het maar moet gaan uitproberen wat voor mij werkt.
 
http://nl.wikipedia.org/wiki/Muziekcassette

Je had destijds ook C-120 cassettes maar die gaven vaak problemen: te lang/te dun materiaal en de geluidskwaliteit was ook niet best. Nog eerder maakte ik opnames met een bandrecorder. Uit zuinigheid nam ik die met halve snelheid op zodat er meer oppaste. :D
 
Ik heb deze nog voor de mensen die niet weten of ze nou met de PC willen werken of met tape :D
 

Attachments

  • IMG_6841.jpg
    IMG_6841.jpg
    71,8 KB · Bekeken: 58
Ik heb ze nog maar niet van de BBC John Peel Sessions die jij bedoelt, en ook geen complete uitzendingen helaas... Ik maakte (selectief) opnames van zijn shows op BFBS. Daar staat meen ik ook een en ander van online, maar kan het zo niet vinden.

Er is natuurlijk ook het John Peel archief!
 
heb helaas geen werkende cassette speler meer maar nog wel bandjes, zoals deze.
mixtapes maken, pure nostalgie.
 

Attachments

  • DSC_1040.jpg
    DSC_1040.jpg
    46,2 KB · Bekeken: 66
Ik heb ze nog maar niet van de BBC John Peel Sessions die jij bedoelt, en ook geen complete uitzendingen helaas... Ik maakte (selectief) opnames van zijn shows op BFBS. Daar staat meen ik ook een en ander van online, maar kan het zo niet vinden.

Er is natuurlijk ook het John Peel archief!

Ah, dan ken je "Rodigan's rockers" vast ook nog wel?
 
Ja, dat kwam er op BFBS achteraan, he? Heerlijk programma :D al besefte ik de volle waarde pas later... Is ook online te vinden. Hij had het altijd over "lovers rock".
 
Ging mij om die John Peel shows die VPRO uitzond in de jaren tachtig op woensdag........BFBS was dat een radiozender?.
(ps nog bedankt voor die link heb ém meteen opgeslagen)
 
British Forces Broadcasting Service. Zender van het leger van de UK. Toen vanuit Duitsland geloof ik.
 
Back
Top