midisport 4x4

poul

Stamgast
Lid sinds
24 december 2002
Berichten
110
Locatie
castricum
hela,

ik heb gisteren een midisport 4x4 gekocht om mijn keyboard (yamaha psr620) en mijn nordmodular aan te kunnen sluiten.
daarnaast heb ik nog een terratec DMX geluidskaart met midi, die ik voor de pc in/out van mn nord gebruik.

voorheen heb ik altijd steeds mn kabeltjes omgeplugd en dan deed hij het altijd. maar nu heb ik het probleem dat als ik mijn yamaha op de midiman aansluit, hij altijd signaal binnen krijgt die hij in logic als "X 1 51 80" aangeeft in de transportbar. ook al doe ik niks, ik zie het midi in lichtje knipperen en logic dat detecteren. (de yamaha moet wel aan staan)

het ligt niet aan de input van de midiman, want mn nord doet het wel en ik heb ze beide per poort geprobeerd.
op mn DMX ingang doet mn yamaha het wel, dus aan het keyboard zou het ook niet moeten liggen...

maar wat kan het dan wel zijn? het is alleen die combinatie, midiman + yamaha, die het niet doet, verder doet alles het.

dus ik heb zoiets van: "huh?"

weet iemand hoe ik dat op kan lossen?
ik heb ook geen idee waar X 1 51 80 voor staat

alvast bedankt,
puol
 
vertel eerst eens hoe je het nu aangesloten hebt.

Je moet de out van je yamaha in de in van de midiman pluggen
Met de in van je yamaha naar de out van je midiman.

Dit doe je ook met je Nord.
Je laat de midipoort van je terratec ff voor wat die is.

Selecteer in logic de juiste midipoorten.
Kijk hiervoor ff in de manual van logic.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
vertel eerst eens hoe je het nu aangesloten hebt.

Je moet de out van je yamaha in de in van de midiman pluggen
Met de in van je yamaha naar de out van je midiman.

Dit doe je ook met je Nord.
Je laat de midipoort van je terratec ff voor wat die is.

Selecteer in logic de juiste midipoorten.
Kijk hiervoor ff in de manual van logic.

alles zit goed aangesloten, anders zou mn nord het ook niet doen. in logic heb ik de juiste poorten geselecteerd. maar daar zit zowiezo de fout (waarschijnlijk) niet. want de led van ingand A van mn midisoprt knippert, de fout zit dus ergens voor dat het mn computer in gaat. en logic detecteert dus dat rare signaal en geeft hem die benaming...
de output doet het overigens wel, ik kan mn keyboard dus wel goed af laten spelen.

rraaarr...

maar weet iemand waar X 1 51 80 voor staat? dan weet ik wat voor signaal er binnen komt en wat ik er misschien aan zou kunnen doen.

yamaha.[mid o]-->[mid i A*].midisport.\\__________________________________________//[mid o A]-->[mid i].yamaha
_________________________________[usb]-->[usb].comp(logic**).[usb]-->[usb].midisport.
nord.[mid o]------>[mid i B ].midisport.//__________________________________________\\[mid o B]-->[mid i].nord

*:
- midi in A led knippert continu ook al doe ik niks. yamaha moet wel aan staan

**:
- [A MIDI In Error was reported by a MIDI driver.
Some MIDI drivers report such errors altough MIDI input data is ok.]
deze melding krijg ik bij het opstarten van logic.
- logic detecteerd signaal "X 1 51 80" continu ook al doe ik niks. yamaha moet wel aan staan
 
nu detecteerd logic helemaal niks meer...

ik snap er geen ruk van. heb verschillende drivers geprobeerd, niks helpt.

dit zijn misschien domme vragen maar ik weet het ook gewoon niet meer:
klopt het dat het USB lampje van de midisport niet continu brandt, maar van zacht naar hard gaat?
is er een plek in logic waar ik de midi input kan instellen?
bestaat er een soort van miditest programmaatje?

weet iemand raad???

ik word er echt helemaal gestoord van. altijd als ik iets nieuws koop wat met een computer te maken heeft geeft geklooi en doet er 4 maanden over om het goed te doen.
ik ben nu echt in staat dat ding het raam uit te flikkeren maar gelukkig werken mn hersenen dat nog net tegen.

:(

poul
 
de midisport hoort zo te pulseren, dat is correct (ik schrok er ook van de eerste keer dat ik het zag)

ik heb zelf een periode gehad waarin ik voor het gebruik altijd even achterop de midisport de usb-kabel eruit trok en daarna weer terugdeed, anders deed ie raar (niet reageren, alleen midi uit, enz.) maar dat is nu over.
misschien is het zoiets simpels...
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
de midisport hoort zo te pulseren, dat is correct (ik schrok er ook van de eerste keer dat ik het zag)

ik heb zelf een periode gehad waarin ik voor het gebruik altijd even achterop de midisport de usb-kabel eruit trok en daarna weer terugdeed, anders deed ie raar (niet reageren, alleen midi uit, enz.) maar dat is nu over.
misschien is het zoiets simpels...

helpt ook niet...
 
Back
Top