Toetsaanslag en de toon komt ongeveer 1/2 seconde later in verschillende sequencers!

Synthawii

Nieuwkomer
Lid sinds
12 juni 2009
Berichten
22
Toetsaanslag en de toon komt ongeveer 1/2 seconde later in verschillende sequencers!

In verschillende sequencers: Cubase 5, Sibelius 7 en FL Studio 11, verlopen de toetsaanslag en de toon niet gelijktijdig. Heeft dit met de latency te maken? Hoe pas je dan de latency in al deze sequencers aan?? Kan iemand me stap voor stap uitleggen, wat ik moet aanklikken en waar ik het kan aanpassen? Alvast bedankt!
 
Als je je on-board geluidskaart gebruikt is dit inderdaad latency.

Je kunt ASIO4ALL installeren en dan in de instellingen kiezen dat je dat als "geluidskaart" wil kiezen. Beter is het om een fatsoenlijke audio-interface aan te schaffen die goede ASIO-drivers en lage latency heeft, en dan kun je gelijk meerdere instrumenten/microfoons inpluggen.
 
Ik kreeg ASIO4ALL er al bij, toen ik de demo versie van FL Studio 11 downloadde. Dus die heb ik. Maar ik heb een externe geluidskaart: Focusrite Scarlet 2i2. Kan ik die externe geluidskaart dan niet meer gebruiken? En in Windows XP werkte alles nog perfect...
 
Ik zou willen helpen, maar ik werk niet met pc..
Maar het lijkt me een instelling..

Misschien dat wat screenshots van je instellingen ons/ze op weg kunnen helpen?
 
De focusrite heeft eigen drivers. Deze zijn beter dan de asio drivers. Als je deze installeert zou je geen latency problemen moeten hebben.
 
Gebruikt de focusrite ook niet ASIO? je moet juist geen ASIO4ALL gebruiken.
 
Maar ik heb een externe geluidskaart: Focusrite Scarlet 2i2.
Ja, dat zou geholpen hebben als je dat in de topicstart had vermeld.

Kijk eens hier:

https://www.image-line.com/support/FLHelp/html/envsettings_asio4all.htm
Daar moet "Focusrite ASIO" of iets dergelijks staan in de dropdown. Zet in ieder geval in de BIOS je on-board geluidskaart even uit, die heb je sowieso niet nodig met je Scarlet.

En in Windows XP werkte alles nog perfect...
Had je daar ook de demo van FL Studio op gezet? Kan zijn dat die iets overschreven heeft.

Als je met hardware werkt heb je dit probleem niet
Grapjas, daar is de topicstarter niet mee geholpen tenzij 'ie er bij zei dat 'ie een paar duizend euro ergens heeft liggen en van z'n computer af wil.

De focusrite heeft eigen drivers. Deze zijn beter dan de asio drivers. Als je deze installeert zou je geen latency problemen moeten hebben.

De eigen drivers van de Focusrite -zijn- ASIO drivers, die zijn inderdaad beter dan ASIO4ALL.
 
Yoozer, bedankt voor je laatste bericht. Hier had ik wat aan. Het probleem is nu opgelost in Cubase 5. Bedankt voor het overzichtje van FL Studio 11. Hiermee zal ik het in FL Studio ook kunnen oplossen. Weet iemand waar de device setup van Sibelius 7 ergens zit?
 
Ik heb de informatie doorgelezen. Onder 'Play'zit bij mij geen optie 'Playback Device', maar 'Playback Live'... Ik heb zitten zoeken naar een overzichtje van verschillende Asio devices (zal ik het maar noemen), maar kan het niet vinden. Dus ik kan m'n eigen externe geluidskaart niet selecteren in Sibelius 7. Verder heb ik een goedkopere versie van Sibelius 7. Ligt het daar misschien aan?

Ik weet de naam van m'n DAW niet eens. Hoe kom je dat te weten?
 
Back
Top