acid tekno

The Untitled

Ouwe rot
Lid sinds
4 januari 2007
Berichten
1.890
Locatie
Frozenland
https://soundcloud.com/theuntitled/no-arrangement-live-take-test

Vandaag eindelijk weer eens iets zinnigs opgenomen, of wat er in de buurt van komt.
Laatst paar maanden ligt het muziek maken echt op zn gat hier. Beetje samenloop van omstandigheden, geen geschikte plek meer om te werken, te weinig ruimte, deel van de apparatuur ook in opslag. Omslachtig om alles aan de stroom te krijgen. Andere setup, van hardware naar eurorack, waarbij de 303 emulatie toch weer tegenvalt. Hier bij deze opname dus weer de x0xb0x erbij gezet, blijft toch baas wat dat betreft. Veel problemen met de laptop waarop ik het opneem, het lijkt erop dat ik nu latency vrij zeg maar op kan nemen (eindelijk).
Nu nog verhuizen naar een andere plek, alles goed installeren en dan zou ik weer prima muziek kunnen maken, hoop ik! :)

Deze opname heeft eigenlijk geen structuur en is gewoon wat knoppen draaien, was meer als test om de latency bij opnemen te testen. En ben blij dat dat nu goed is, en ook wel tevreden over de opname, zover dat ik het ook graag met de interwebz deel! Feedback is natuurlijk welkom, tips. 303 eurorack emulatie praatjes - leuk :)
 
Vanaf 2 minuut is die echt wel fijntjes hoor......waar haal je de kick uit?
 
Koffer even open gehad, BD808 gaat inderdaad direct door de Plague bearer. Was wel even de goeie sound zoeken, en een beetje mid erbij voor attack op de mixer. Zonder eurorack avontuur was ik niet snel voor een 808 gegaan maar ben nu blij toe.
 
Klinkt lekker....Plague Bearer heb ik hier ook in het system hangen...fijne module.
 
Was even uit vogelen hoe ik die zo houden kon ja. Ik denk dat het best met zo'n MXR kan ja, dat zijn die gele pedaaltjes toch?
Ik kwam tot hetzelfde resultaat door de gain op mn mixer vol gas te zetten, alleen kon ik het daarna niet meer limiten om het passend in de mix te krijgen (natuurlijk veeelste luid signaal).

Omdat de xoxbox wel een beetje de fundering van de track is ben ik op zoek gegaan hoe ik die sound wel zo kon houden, maar ook normaal mee in de mix kon krijgen, verschillende dingen geprobeerd om het te limiten zonder limiter (heb ik niet) zonder resultaat.

Op laatst heb ik de xoxbox vol gas door de master aux gejaagd naar een (volgens mij bucket, of dat ie nadoet) delay module, en waarbij ik dan het signaal kon afstemmen/mixen met de rest door de aux van het xoxbox kanaal.

Zoals je kan lezen, vrij omslachtig allemaal, maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?! :P

Van de week heb ik trouwens wat sfeer geluiden achter de track gezet en wil ik kijken of ik de track later ook kan releasen.
Dit is de final; https://soundcloud.com/theuntitled/awake-at-night
 
Laatst gewijzigd:
Dat echte gillen tussen door komt trouwens door willekeurig op de ''s'' knop te drukken en tegelijkertijd de cutoff omhoog te gooien. Eigenlijk is goed thuis zijn met de xoxbox de key. Wel stom dat ik nou maar niet er op kan komen waar die S voor staat haha
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top