Tascam us2400 op Windows 7 mogelijk?

jvvstudio

Nieuwkomer
Lid sinds
2 april 2015
Berichten
6
hi,

Dit is voor mij de eerste keer dat ik iets op een forum plaats.
lijk me wel makkelijk om zelf eens vragen te stellen inplaats van alles afzoeken.

Ik heb dievese forums zitten zoeken maar niet een echt antwoord gevonden. (of verschillende antwoorden)

Mijn vraag is:
Ik kan een tascam us2400 kopen en wil ik gaan gebruiken in mijn studio op een windows 7 computer via programma steinberg cubase.
Nou zag ik bij tascam zelf geen drivers staan voor windows 7. alleen maar voor windows xp.
Dus ik ben bang dat als ik hem straks koop hij niet gaat werken.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Laatst gewijzigd:
de verkoper zei dat ook al tegen mij. dat ik hem eerst mag testen.
En ja over dat windows is ook wel weer zo. maar ik ben niet echt van plan om elk jaar een nieuwe windows aan te schaffen.
ik gebruik nu de behringer bcf2000 8 kanaals. alleen vind ik veel te simpel en te klein.
En een andere met meerdere channels kan ik nergens vinden.
Of weten jullie misschien iets??
 
Je kan ook meerdere bcf's in cascade gebruiken. Met drie naast mekaar heb je ook ineens een us2400.
 
Die nieuwe X touch serie van Berhinger ziet er ook wel goed uit trouwens.. ook uit te breiden met een compact versie..

Wel balen als je controller niet meer gesupport wordt.. Gebruik zelf ook zoiets nog (Yamaha 01x), Drivers zijn dan op een XP pc geïnstalleerd en de midisignalen route ik naar mijn PC waar ik mijn DAW in draai... :)

08_X-TOUCH_BAN.jpg

09_X-TOUCH_COMPACT_BAN.jpg
 
Die US2400 is een van de mooiste en betaalbare DAW controllers vond ik altijd.

Destijds voor 1860 euro gekocht...voor 450 weggedaan omdat ze vanwege de ROHS wetgeving ineens voor 600 werden gedumpt nieuw.

Ik kreeg hem bij een OS upgrade niet meer werkend op mijn mac osx 10.6....toen de koper kwam en ik hem even in een andere usb poort deed, werkte ie weer, fuck..maar ja deal is deal.


Is het niet zo dat die dingen alleen op een 32 bits OS draaien misschien?

Als ik zeker wist dat ie ook op mijn nMP zou werken met osx 10.9+ dan kocht ik weer een misschien, alhoewel zo nu ook alweer oud (en dus slijtage) zijn.
Het werkte echt als een tierelier dat ding.

Superhandig. Zeker als je niet veel met markers enzo werkt. Er is een mode waarbij een channel selecteer en dan zijn de bovenste 24 potmeters 8x aux, 4 x para eq en pan....heel goed gedaan van Tascam destijds.

De M4800 van tascam heeft dezelfde functies BTW
 
Tascam maakt de drivers misschien niet meer, maar als ik onderstaande quotes mag geloven is de US2400 een class compliant device.
Het OS zou (!) de Tascam in theorie dus moeten herkennen.
PLUG AND PLAY
The 35.75×15.25-inch (W×D) US-2400 connects to any Mac OS X or Windows XP machine via USB.
Being a “class-compliant” device, it does not require a driver, as the OS recognizes it automatically.

http://www.mixonline.com/news/others/field-test-tascam-us-2400-controller/370209

Question
Is the US-2400 compatible with Windows Vista or Windows 7?

Answer
The US-2400 is an OS Class MIDI compliant device. The drivers used by the US-2400 are built into the Microsoft OS.
This means that forward compatibility (Vista and beyond) is up to Microsoft. There is no driver code for TASCAM
to rewrite in this case. We sent them a unit to study but any progress in this area is totally up to them.

http://tascam.com/product/us-2400/faqs/


Windows 7 64 bit USB compliant driver for Tascam US 2400

Tascam US-2400 works fine under windows 7 both 32 and 64 bit. Im typing from my 64 bit desktop right now and I just
closed down Pro-Tools 8 with my M-box2 and everything worked well. You do have to open pro-tools as administrator
though for the HUI controls to function properly (but what's new?). The driver is the generic windows USB driver
and it actually recognize the US 2400 BY NAME, which i thought was pretty dope.

I actually ran across this post trying to figure out how to work FL 9 with the us 2400.
Had the same issue in XP to get all 3 banks to work individually instead of the 2nd and 3rd to mirror the first, but thats
unrelated to this post.

I know this opened in November and it's now January but for future reference, the Tascam us 2400 DOES indeed works
just fine in windows 7 32 bit and 64 bit. Don't know about vista but since the drivers are essentially the same, i would
image that it would work under Vista as well.

http://answers.microsoft.com/en-us/...m/4d1c07af-a8d7-451b-bfa6-87b6cf78fcba?page=2

Ik was, eerlijk, ook een beetje pessimistisch toen ik overschakelde naar windows 8, maar eigenlijk werkt hij beter dan onder xp,
met de default drivers van win8. Toch gek dat tascam alle support dropt voor zo een goeie controller...

http://www.homerecording.be/forum/t37676.htm


Dit hieronder lijkt me dus helemaal geen gek idee :)
...ik zou de deal zo maken dat je eerst mag proberen of j m aan de praat krijgt, zo niet dan niet doen.
 
Back
Top