Speakers onder hoek aan de muur, tip?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.740
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik wil graag onder hoek een setje b&w speakers hangen. Het zijn maar boekenplank speakers, niet zo groot of zwaar. Wel basspoort achteraan.
Iemand een tip? Bax heeft wel wat aanbod maar vaak is dat een vierkant stuk pijp waar de speaker op moet met een ronde buis op t einde, dat kan ik zomaar niet monteren.
Mijn plafond is maar gipsplaat dus daar hang ik niks aan.
Ik heb momenteel eentje ophangen met iets van vogel maar dat is rommel.
 
Vogel heeft meestal wel goede beugels....ik heb een setje liggen voor wat kleinere monitors en dat is geen prul.
 
Bedoelen jullie die vogels beugel met die klem? Ik heb momenteel de kleinste en die kan de speaker niet onder hoek houden, zakt verder ondanks gewicht lager is dan specs.
 
Heb wat besteld bij bax, net aangekomen. De ijzerzaag zal mogen werken: op het uiteinde vd houder is een stuk buis gelast, cm's hoog. Als ik daar de speaker tegen klem (zo is 't bedoelt) zit de rubber ring vd bass speaker conus rond dat stuk buis. Wat een dom ontwerp, maar voor de prijs kon ik 't niet laten liggen: +- 30 euro- voor beiden- die Vogel's is 50 euro en minstens week wachten. En wachten, daar ben ik slecht in :)

http://www.bax-shop.nl/luidspreker-beugel/dap-muurbeugel-voor-luidspreker-25kg/product-details.html
 
Volgens mij is klemmen tussen de buis en de muur/achterkant van de beugel niet zo heel erg stevig. Ontwerp is denk ik bedoeld voor speakers met een gat in de onderkant, waar die buis dan invalt (zoals veel PA speakers hebben).

Maar misschien dat het met wat aanpassingen voor jouw situatie ook prima werkt natuurlijk :)
 
Ja, ik heb de buis afgezaagd, de beugel vooraan gezet, gaten in geboord, speakers er door gevezen, schroeven verzonken in de beugel. proper. Enkel de bekabeling wou ik liever niuet zichtbaar, maar heb geen doorzichtige draad in huis en ach, onder de patchbays is 't mierenneuken, niet :)

Untitled by Buttkizz, on Flickr

Niet zo erg duidelijk, ik maak nog wel eens betere detail foto. heel tevreden.
 
b&w DM 303's, heb die al 13 jaar of zo. Hebben goeie reviews eigenlijk. Ne mens gebruikt wat ie in huis heeft hé, zijn niet zooo groot hoor, denk 5 inch speaker of zoiets.
 
Ik deed het ook jarenlang met hifi speakers. Sinds paar jaar vxt-4 hele kleine vergeleken met hifi speakers maar wat een verschil. Worden niet voor niets ook wel nearfield speakers genoemd.
 
Ik heb een boel decks, allemaal nog mooier dan mijn synths... Peperduur. Af en toe doe ik een deck weg en koop een analoge bak in de plek. Ik skate nog, maar brak vorig jaar mijn voet. 3 maanden thuis: synthorial gekocht en gedaan tot ik vast zat. :)
De decks aan de muur skate ik niet, zijn museumstukken, sommige. Erg zeldzaam.
 
Heb nog een aantal van die Powell posters. Aan de ene kant een grote plaat en aan de andere kant allemaal losse onderdelen enz. Heeft een oom vroeger voor me meegenomen uit de us. Had vroeger een mike vallely die olifant ;-) Had mn oom ook voor me meegenomen uit de us.
 
Heel grappig dat synths en skate vaak dezelfde mensen boeit. En ivm het tapijt, net zoals met alle dierbare spullen, is de vraag "hang it or ride it/ use it"
Wij mannen zijn allemaal jagers/ verzamelaars schijnt het. Maar ik moet zeggen dat synths verzamelen fijner is dan boards: ze maken geluid en je moet ze net aanraken :)
Knopjes rondom me is heerlijk. Ik heb decks in de kast moeten leggen sinds ik die jaspers kocht. En eens in de kast heeft t geen nut meer ze te houden, weg ermee en geld verzilveren in knoppen :)
Maar niet alles gaat weg. Ik vind het enkel spijtig dat mensen me gaan herkennen ahv fotos met de deck synth combi. Dus die fotos verdwijnen nog wel een keer.
Maar t ging hier over speakers. Straks hopelijk wat jammen! Ik hoor t gezeur vd vrouw al
 
Back
Top