A.s.a.p nodig: Technics SL1200 pitchfader !

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Niel

OPEN DIE GAIN & EQ !!!
Lid sinds
12 augustus 2003
Berichten
9.070
Locatie
NL
Met spoed gezocht: pichtfader voor een technics sl 1200 draaitafel.

Tijdens een draaisessie thuis begon het beestje de plaat heen en weer te draaien.
Bij ht schuiven met de pitchfader brande het lampje bij -8 heel zacht, hoe hoger je kwam, hoe feller het groen "0" lmapje ging branden, bij +8 draaide hij goed stabiel (quartz lock 0 :S) heel raar.
Bij verwisseling met m'n 2e technics kon ik constateren dat het aan de picthfader lag, die alleen sporadisch goed werkte indien ik de schuif met veel kracht naar links, rechts en in duwde.

Heeft iemand een adresje waar ik voor vrijdag 12 september een nieuwe/goeie kan halen ? (liefst met btw factuur en garantie)
Omgeving rotrdam/zuid holland.

alvast bedankt !

Niel :)
 
Technics valt onder Panasonic


Netherlands
Panasonic Centre Nederland,
Servicom B.V.
Zonweg 60, 2516 BM Den Haag
Tel. 070-3314500
 
ik "denk" (onder voorbehoud) dat ze bij feedack r'dam ook zijn te bestellen.......8o)
 
Ik denk dat iedereen ze wel kan bestellen, maar dat ik daar voor vrijdag niks aan heb, aangezien dan beide technics weer 100% moeten zijn. Ben dus op zoek naar een winkel die ze op voorraad heeft.

Ik probeer maandag de importeur te bellen ...... igg bedankt !
 
Het nulpunt is dus niet het probleem, aangezien dat juist de enige snelheid is die wel goed opgepakt wordt.
Ik denk dat je bedoelt het "0" klikje, waar je wel eens last van kan hebben als je aan het draaien bent ..... ? :confused:
 
tot eenmilimeter of 2 van de 0-puntklikje af loopt die vrij onstabiel de pitch,maarjah zovaak sta je niet in die paar milimeter ;)
 
Het bekendste probleem met de pitchfader ligt vaak bij de grens op plus 8
Uiterste stand loopt ie vaak net langzamer dan en klein tikkie eronder.
 
oude of nieuwe type

oude of nieuwe type

ik heb er hier op m'n werk 3 liggen, is alleen even belangrijk om te weten hoe aoud je SL is, want ze hebben op de later modelen ander faders gebruikt. ze hebben een ander printplaat waardoor de fader er niet op past.

als je nou even je fader er even uit haalt en en mij het nummer even geeft dan kan je wel helpen.

wij hebben nu alleen het nieuwe type liggen(3 stuks) en deze heeft het nummer: sfdz122n11-1

laat maar even waten.

groet
 
bij panasonic in den haag kun je ze als het goed is zo halen, anders ook wel op laten sturen, weet niet of dat op tijd is dan...
 
Printplaatje van fader staat: RJB 1561A-1(a)
Printplaat technics staat: RJB 1656A (die kleine naast voeding)

Technics zijn uit 2000, nieuw gekocht (fl 1045 p/s incl stanton naald :D).

Ik heb al contact opgenomen met panasonic, in den haag, en kan daar voor € 23,50 excl. btw 'n nieuwe fader komen halen. Denk dat ik woensdag even langsga ......

In ieder geval bedankt voor alle reacties :okdan:

Niel
 
Origineel geplaatst door Niel
For those who care ....

Vanmorgen de fader gehaald, idd een nieuwere versie, dus moet de fader zelf op de oude printplaat solderen, de eerste pogingen ga ik straks wagen :S wish me luck !

Laat maar weten of het gelukt is !
 
Hij doet t weer *D !!!!!!

Met de hulp van een relaxte kennis, die vroeger een audioverhuurbedrijf had, is het fadertje gesoldeerd.
In eerste instatie werkte alles goed behalve de groene diode, even omdraaien en ook dat werkte weer.
Deze jongen is blij :D kosten: € 28,12 incl btw voor fader. 1 uurtje rijden (den haag) en 3 uur kloten.

Uit pure nieuwsgierigheid, want ik was toch bezig, de oude fader helemaal open gemaakt, gelijk ontdekt hoe je het bekende klikje verwijdert. Het is een klein kogeltje wat aan de zijkant van het blokje zit, blokje waar de schuif aan zit in de fader.
Haal je dat balletje eruit (dat gebeurde :stupid 10 minuten zoeken op de grond ahum) dan heb je geen last meer van het 0 punt. Kogeltje weer gevonden en oude fader gereviseerd, waarschijnlijk waren de "armpjes" in de fader verbogen ivm heftig fadergeschuif :engel: Met een beetje geluk doet die het ook weer, mocht een andere fader het weer begeven.

Mocht iemand problemen hebben, hierbij bombardeer ik mijzelf tot technics expert :geslaagd:

Morgen weer lekker :dj: !!

:okdan: :doei:
Niel
 
Hum... ik wil je niet van je technics-expert-illusie afhelpen, maare...
ik heb zo ongeveer een 500 technics'en hersteld en neem gerust van me
aan dat je die "gereviseerde" fader best vertikaal klasseert ...
de koolstofbanen zijn namelijk verlopen door sleet en daar is nix meer aan te doen ... echt niet
 

Attachments

  • 2075_1.jpg
    2075_1.jpg
    11,7 KB · Bekeken: 79
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top