Welke kleine masterkeyboard zou je mij adviseren?

Freelander

Ouwe rot
Lid sinds
31 oktober 2011
Berichten
3.152
Locatie
Kop van NH
Ik ben op zoek dus naar een kleine ! masterkeys (omwille van de ruimte) maar doe helemaal niets met de PC, dus heb ook niets aan meegeleverde software (hoe fijn die ook mogen werken)

Ik wil hiermee de volgende rack-synths bedienen: Prophet08, NLA1R en A4.
Momenteel doet de Pro2 dit voor mij, maar kan de toetsen niet loskoppelen van de sequencer (zoals op de PEK en A4 keys) dus heeft dat meteen effect op een mooie sequence. Vandaar een kleine keys erbij voor de rackmodules.

Moet wel een midi in/out opzitten en bij voorkeur (geen vereiste) CV en het moet werken zónder PC voeding.

Ik heb op dit moment de "Akai Max 25" op t oog, maar wellicht zijn er betere / goedkopere of denk je bij het lezen meteen aan...

Ik hoor graag jullie reacties/ervaringen.
 
Inderdaad...thanks ! dát ziet er goed uit. Zal vanavond YT filmpjes even goed gaan bekijken.
 
Alesis Q25? Deze heeft geen overbodige knoppen/schuiven drumpads etc en een van de weinige compacte en goedkope master keyboards met een DIN MIDI out.

q25_angle_web_md.jpg


http://alesis.com/q25


Heeft alleen geen MIDI in. Voeding met een externe adapter (zit er niet bij) of via USB met bijvoorbeeld een oude telefoon lader en een standaard USB kabeltje. Ook in 49, 61 en 88 toeten te verkrijgen.
 
OK Thanks.

Heb eigenlijk wel midi in nodig, anders moet ik er een merger gaan tussen zetten om de sequencer/arp racksynths mee te laten lopen.

Nog andere suggesties ?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top