[Progressive trance] A new dawn (of zoiets kazigs)

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.656
Locatie
Zwolle
Dag forummers,

Ik houd erg van mierzoete progressive trance en daarom heb ik me aan een track gewaagd. Hij is nog niet serieus gemixt en ik vind hem zelf wel goed gelukt.

P.S. Vergeef me de cheesy naam, maar ik krijg zelf ook altijd natuur-associaties bij dit soort muziek :D

https://soundcloud.com/rutger-steenbergen-1/progressive-trance-a-new-dawn

En oh ja, ik heb hem gemaakt met zo weinig mogelijk middelen. 1 sample-cd, Sylenth1 en FM8. That's all.
 
De plucklead in de break ligt me wel, lekker laidback melodietje ook, een beetje Solarstone-achtig. Lekker sfeertje ook. De sounds zijn wel redelijk afgezaagd en standaard, maar spreken me toch wel aan. Misschien iets meer percussie-elementen toevoegen?

De mix kan nog wel wat verbeterd worden. Een iets steviger kick en bas bijvoorbeeld. Die noisesweep is ook erg hard. De soort string die je rond 6:40 hoort mag veel harder.

De opbouw vind ik ook wat vreemd. Hij is nu erg lang. De eerste twee minuten kan je zonder problemen schrappen
 
Goede aanvullingen Stupide, top :okdan:

De mix kan sowieso veel beter en ik zal eens kritisch luisteren naar soortgelijk nummers in dit genre. De opbouw heb ik 'geleend' van een nummer dat ik op YouTube vond. Ik wilde het simpel houden en maak het zelf altijd te ingewikkeld. Er gebeurt nu feitelijk heel weinig en toch kan het wel. Ik had alleen niet door dat het 9 minuten is...

Deze muziek draait heel erg om de sfeer en dat vind ik ook het belangrijkste. Verwacht dan ook geen unieke geluiden, ik hou het lekker bij Sylenth1 :D
 
Ik vind de melodie (althans het akkoordenverloop) echt heel mooi. En of het dan mierzoet genoemdn worden, ik vind het prima. Ik vind het alleen niet zo goed bij de gekozen stijl passen. Met deze akkoorden en het verloop ervan kun je ook een heel andere kant op. Een track die heel rustig opbouwt, geen 4x4, en dan naar een explosief hoogtepunt toewerkt. Even een mineurtje tussendoor in de break ergens. Zoiets.
 
Normaal is dit soort muziek mij te zoet, maar ik betrapte mij erop dat mijn voeten aan het tappen waren....;) Best leuk trackie eigenlijk.
 
Back
Top