Akai sample cd 808 en 909

CloudRiders

Ingeburgerd
Lid sinds
7 juni 2010
Berichten
97
Ha medemuzikanten!

Gisteren voor een spotprijsje twee samplers uit de gouwe ouwe Akai periode kunnen aanschaffen. Een CD3000 en een S1000. En ja... nu zou ik er toch mee willen werken. Het liefst zou ik beginnen met het inladen van wat dikke 808 en 909 geluiden om zo aan die typische jaren 90 house/techno/drum n bass sound te komen.

Heeft iemand toevallig een cdtje slingeren? Met goeie geluiden uit die drumbakken en dan natuurlijk het liefst één die ik in de sampler stop en dat ie vervolgens zelf aan de slag gaat met laden.

Het hele proces van eigen samples inladen wil ik ook graag uitvogelen, maar 1 ding tegelijk ;-)
 
@ Vizion Was inderdaad in Heerhugowaard. Voelde me echt de mazzelpik van de dag dat ik op Marktplaats zocht naar een Akai sampler tien minuten nadat hij de advertentie had gepost. @ Septic ziet er goed uit inderdaad, ik ga er naar op zoek.
 
Ik kan er geen eentje vinden die te koop is, maar met wat bsimpel google werk kan je deel 2 wel scoren.....
 
Ben inmiddels meteen op geek modus gegaan en ben nu bezig zelf een database aan te leggen op basis van een aantal klassieke drum machines. Heb ook wat synthsample cd's gevonden om de machines mee te leren kennen. Iemand verstand van de techniek? Zou in die S1000 heel graag iets van opslag inbouwen.
 
De beste 909 snare en clap samples staan wat mij betreft hier op het forum van forumlid Niel. Op die sample cd's staat dan vaak bv 1 kick en 1 snare, terwijl je toch samples wilt die op meerdere 'standjes' gesampled zijn en het liefst een stuk of 8 van elke variant.
 
Zo.... weer fff verder en aan de slag nu. Heb die Mega Dance Drum CD kunnen vinden en dat zijn inderdaad bruikbare geluiden. Wat is alles lekker luid, lomp noisey en digitaal. De Wizoo CD heb ik vooralsnog niet, maar met wat ik nu heb, ben ik wel even zoet.

Volgende stap is het vinden van de juiste SCSI kaber om de CD3000 aan mijn S1000 te koppelen en even kijken wat dat nog voor meerwaarde biedt.

Maar voor nu heel happy met deze sampler als drumdoos.
 
Back
Top