'Live' set-up test run

MSK

Psychopatisch lid
Lid sinds
20 april 2010
Berichten
860
Hey, ik had wat live sets zitten bekijken, en stiekem wou ik dat ook graag proberen.
Ik heb gelijk de beperkingen van mijn set-up voor dit doeleinde gemerkt,
maar voor de extreem beperkte midi aansturing en drums vond ik het best redelijk gelukt.
Had in iedergeval plezier in het maken, misschien kunnen jullie door de simpliciteit heen luisteren. Ben benieuwt...
https://soundcloud.com/3past3/3p3-live-jam
het bouwt best langzaam op, dus het word steeds minder saai.
 
Hoi hoi.......de Tune op je kick staat echt te hoog, je plopt em nu te hard....geluiden zijn erg scherp en dan is een mooie lage bangende kick een stuk mooier.

Waar komt je kick uit?


Sowieso is het belangrijk dat je er lol in hebt.
 
De kick komt uit een jomox Mbase 01, ik heb aan de kick 't meest aandacht besteed van alles, maar kon em niet echt krijgen hoe ik wou.. uiteindelijk maar in gegeven aan dat feit.
Volgende keer ga ik de kick denk ik ook maar uit mijn akai s950 halen als ik dit niet kan fixen.
Maar zal eens naar de tune kijken, voor een vervolg opname.
Heb ook een paar compressors over, die ik helemaal niet gebruikt heb, maar heb momenteel niet genoeg kabels om die aan de kick te hangen.
Anyway, bedankt voor de tips, ik weet hoe jij ongeveer te werk gaat en tips van jou kant zijn dus erg welkom.
Anything else I could look at? Nogal nieuw in dit hele gebeuren.
Ga sowieso voor de volgende keer het hele audio signaal opnieuw aansluiten en instellen.
 
Live gebruik ik een Mbase11, door een FB heen met een aux. Dus origineel en FB op elkaar. FB doe ik zo nu en dan door een restyler of door een MS20 achtig filter van het forum hier....

In elk pattern heb ik 4 tracks waarin alleen CC's staan naar de Mbase toe, als ik dus een kanaal unmute heb ik een andere kick. Dit deel ik meestal op in een begin kick een iets brutere kick een korte kick en een uber kick.
Kan je snel erdoorheen skippen wat leuk is als je door fx's heen stuurt.
 
Hm tijd om wat meer kabels te solderen,
ga is kijken of ik wat leuks kan doen met de kick en wat auxes naar wat pedaaltjes en mijn FB.
Dat met die CC's is een hele goeie tip, dank.
Wat gebruik jij als main sequencer als ik vragen mag?
Ik heb nu een imac met Renoise, maar live is dat niet zo praktisch, dus zal toch een keer een bak daarvoor moeten kopen.
 
Ik gebruik live een Cirklon....werkt super.
4 kick sequences, 2 snare, 2 hats, 2 synth 1, 2 synth 2, 1 synth 3, 4 303, 4 kick CC's.

Dat per pattern en dan zit er in de Fill's nog voor een aantal sequences alternatieven. Meestal is dat sowieso de kicks en de percussie en een enkele synth lijn. Sommige geluiden staan dan gemute, afhankelijk van het pattern.
 
Wel meer mensen gehoord over die Cirklon.
Ga daar is beetje over in lezen/kijken. :okdan:
 
Back
Top