akai s5000 filters en progs

gertb

Stamgast
Lid sinds
12 februari 2006
Berichten
246
Locatie
hoogezand
Hallo , misschien een domme vraag , maar ik heb een s5000 , en heb hier mooie sampeltjes in gezet
werkt perfect allemaal en klinkt te gek
maar wat is nou het nut van de lfo's en cutoff , en wat er allemaal inzit
adsr snap ik , maar ik ben nog nooit een programma tegen gekomen die gebruik maakt van de filters
zijn er trouwens wel geluiden voor de s5000 die gebruik maken van de filters en zo ?
:?
 
Denk aan je sampler als een synth. Waarom zou je de filters niet gebruiken? Lekker die drumloop filteren. Of de velocity naar de cutoff sturen op een snare sample - dan komt je snare lekker tot leven. Etc. etc.

Trouwens, als je "single-waveform" samples inlaadt, met de architectuur van de S5000 is het super gemakkelijk om em dan als een "gewone" subtractive synthesizer te gebruiken!

Mvg.

CoolRunning
 
Hallo , ja gelijk heb je , maar ik heb niet zo veel verstand van filters , moet er maar eens mee gaan experimenteren
ik dacht dat je alleen maar het geluid kon knijpen met cutoff via een lfo ,
ben nu met mijn nieuwe korg mini pop bezig ,en zal eens gaan kijken of ik heb een beetje levend kan maken
bedankt voor de tip (soms heb je een duwtje nodig) :)
 
Denk eens na wat er zou gebeuren als je een wat dof klinkende sample hebt en je zet de resonantie op het filter redelijk open en de cutoff ook vrij hoog.
Zie je filter eens als een soort van eq, de cutoff is de frequentie en met de resonantie kan je de frequenties op de cutoff frequentie wat versterken/benadrukken
 
Hallo , ja super dat geeft me wel al een idee ,denk dat ik maar gewoon wat eenvoudige waveforms in me sampler doe en dan eens kijken wat de filters kunnen doen zodat ik het goed kan horen
dank jullie voor het uitleg
 
Back
Top