[track] work in progressje

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
Omdat ik slechts 3,5% van m'n tracks af maak post ik nu even een work in progress. Ik merk namelijk dat ik m'n interesse alweer aan het verliezen ben :erm:
Nouja, ik ben benieuwd naar feedback.. mss steek ik er weer wat tijd in..

Er zit een vocaal in voor de 'leuk', de tekst gaat over de space shuttle en slaat verder nergens op :D
Qua mix is op een dt-250 headphone gemaakt... de 80 ohm versie.

Grts!
 

Attachments

  • f5-808.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 39
Laatst gewijzigd:
Lekker retro techno dingetje. Sfeer is prima, maar wordt nu nog voornamelijk door die bass synth gemaakt. Misschien kun je daar nog wat in variëren, even een andere sound of zo.

Die beat is wel erg lekker. Heb je die zelf gebouwd? En die vocal samples passen prima, misschien kun je hem zelfs een saturatiesausje meegeven hier en daar.
 
zo, jij bent snel :)

Ja ik heb wel wat dingetjes qua aanmerkingen mbt deze track.. maar die vertel ik later wel :)

Bedankt voor het luisteren iig..
 
hmm.. vandaag luister ik er weer na en.. idd mn aandacht is weg. Het is te simpel, zit niets subtiels in wat de track als geheel maakt.. FF in de ijskast maar hier mee..
 
Het intro doet me denken aan Paul Hardcastle met '19' (als ik het goed heb)....
Maar dat nummer had wel een relevante tekst! En zat iets beter in elkaar..... :-)
 
N-n-n-n-nineteen.. Ja da's een classic he. Begintijd vd samplers....

Maar ja, mmbt mijn track. een song maken qua arrangement, dat vind ik echt tricky. Dus spanningsopbouw... meoldieafwisseling en drive..
Maar goed.. mss krijg ik nog een geniaal idee.

Mss ook niet :)
 
Hey.. lekkere 808 groove :) De vocals vind ik ook iets toevoegen..

Ik vind het basgeluid iets te masaal/vol.. Je kunt een gedeelte wel heel verzadigd laten klinken maar als die lead erin komt moet je em misschien iets minder aanwezig laten zijn.. vooral als ie heel laag gaat.

Verder misschien nog wat hogere sfeer geluidjes in de opbouw (zoals er op 2:50 in komt).. of een arpje met een simpel zaagje, hoog padje misschien erbij? :)

Maar idd ff in de ijskast als het niet wil lukken en dan weer fris verder :mega:
 
De beat doet me denken aan de ultrabeat van logic, maar die zou je ongetwijfeld ook met andere programma's kunnen maken. Ik vind hem wel orgineel met die vocals, maar er zou misschien net iets meer variatie in kunnen zitten.

Sander
 
Okay, thanx voor de feeback.

Ik ga hem afmaken komende week ik heb wel wat ideetjes gekregen om dingetjes te ‘fixen’.
En.. beter iets afmaken wat dan ‘okay’ is dan zomaar er mee stoppen..

Die bass ga ik naar kijken.. ik wil dat het verfijnd gaat klinken - niet lomp dus..
Dat geldt ook voor de accentjes die ik er in wil stoppen..
Melodie is eentonig nu - 1 leuk idee en 1 opvulstuk :) .. dus daar ga ik ook aan zitten..

Ik post snel een update van de final versie..
 
Die beat is goed maar heeft ballen nodig, hij klinkt wat timide vergeleken bij je stoere bass, als je nou die beat even een heel klein beetje distortion, ring-mod, reverb bewerking of zo geeft, en nog ergens een pattern maakt dat de snare vervangen wordt door de clap, ben je naar mijn idee al een heel eind.
 
Die beat is goed maar heeft ballen nodig, hij klinkt wat timide vergeleken bij je stoere bass, als je nou die beat even een heel klein beetje distortion, ring-mod, reverb bewerking of zo geeft, en nog ergens een pattern maakt dat de snare vervangen wordt door de clap, ben je naar mijn idee al een heel eind.

Damn.. hoe kan ik die clap vergeten?? :erm:

idd, wat rauwer.. ik zal mn distortion pedaal eens af gaan stoffen..
 
Back
Top