Play & Produce 2014, zaterdag 8 november, Vooruit Gent

Poppunt

Nieuwkomer
Lid sinds
25 februari 2014
Berichten
4
Hoihoi,

Bij Poppunt organiseren we dit jaar voor de vierde keer Play & Produce, op zaterdag 8 november in de Vooruit in Gent:

Een volledige dag voor dj's en producers, met Music & Business Talks, DJ Masterclasses, feedback op je tracks & remixes, de Playground-gear-beurs om je vingers bij af te likken, en meer electronic goodness.

Laten deze editie in hun dj- en producers-trukendoos kijken: Dave Clarke, Paula Temple, Emmanuel Barron (Savoir Faire), Kraak & Smaak, The Subs, Murdock, Lefto, Herrmutt Lobby, Poldoore, The Mixfitz, dj Ghost, Jerboa, Eppo Janssen (Pukkelpop), Tom Stoop (Laundry Day), Renaat Vandepapeliere (R&S) en vele anderen. San Soda, Mumbai Science, Gullfisk, Moonlight Matters én 30 andere pro’s geven op 8 november professionele feedback op je tracks & remixes. Zeker van je stuk? Dan kan je jezelf deze editie face-to-face verkopen aan toonaangevende labels zoals Top Notch (NL), Hospital Records (UK) of R&S Records tijdens de Demo Pitch.

Nog helemaal géén ervaring met draaien of beats producen? Ook dan heb je voortaan veel te zoeken op Play & Produce, want in de gloednieuwe Play & Produce Academy kan je de hele dag terecht voor dj- en producer-workshops from scratch.

Afspraak op zaterdag 8 november in de Vooruit in Gent?

Info & tickets: playandproduce.be

attachment.php
 

Attachments

  • Facebook-post-Play-&-Produce-line-up.jpg
    Facebook-post-Play-&-Produce-line-up.jpg
    129 KB · Bekeken: 86
Last edited by a moderator:
Ik ga het gewoon zeggen:

Dit is geen DJ site maar een Synthforum!

Daarnaast worden de advertenties met DJ-gear hier meteen verwijderd (zelfs van leden die al sinds het begin bij het forum zitten) en het lijkt mij echt een belediging als bijv. vorige week je advertentie met een draaitafel is verwijderd en dan vervolgens dit op de voorpagina staat.

Dit is geen synth nieuws en hoort dus niet op het synthforum.
 
Ik ga het gewoon zeggen:

Dit is geen DJ site maar een Synthforum!

Daarnaast worden de advertenties met DJ-gear hier meteen verwijderd (zelfs van leden die al sinds het begin bij het forum zitten) en het lijkt mij echt een belediging als bijv. vorige week je advertentie met een draaitafel is verwijderd en dan vervolgens dit op de voorpagina staat.

Dit is geen synth nieuws en hoort dus niet op het synthforum.




ik wou het niet zeggen anders ben ik natuurlijk weer de azijnpisser hier.... :D
 
Oowwwow, excuse us!

We hadden het hier gepost omdat er ook veel synth-interessants is op Play & Produce 2014. Zo is er een Music Talk over de Roland Aira, én een andere Music Talk over analoge synths, met Arturia-synthbouwer Yves Husson.

Ook op de gear-beurs de Playground vallen er veel synths te ontdekken.

Kortom: we hopen dat Play & Produce ook interessant is voor synth-fans :)
 
Op zich leuk, maar het komt wel erg spammerig over als je zonder voorstel topic gelijk begint om mensen op je event uit te nodigen.
 
Hoihoi brz,

Ai, dat was zeker niet de bedoeling, we zullen volgende keer meteen wat meer uitleg geven ;-)

Groetjes,

Tessa van Poppunt
 
Volgens mij best een interessante club mensen voor producers hoor, bv kraak&smaak of dave clarke weten echt wel hoe je dikke shit moet produceren en afmixen.

Wat mij de laatste tijd steeds meer begint te irriteren: dat DJ'en en produceren door elkaar wordt gehaald, of zelfs gelijk wordt getrokken. Ik heb het allebei gedaan, en het zijn echt compleet verschillende dingen. Dat het "gewone publiek" dat niet snapt, daar kan ik nog wel bij, maar dat (professionele?) organisaties en opleidingen deze zaken ook door elkaar halen zit me gewoon dwars.

DJ'en is 99% van de tijd een afgemixed muzieknummer in een bepaalde volgorde draaien zodat het publiek op een dansvloer een toffe avond/nacht heeft. Ja, je hebt ook turntablism, en je hebt ook de technoboys als Hawtin die 36 loops en samples live remixen in nieuwe tracks, maar dat zijn uitzonderingen in het DJ vak. 99% van de DJ's zijn "selectors", en de goede DJ's weten de juiste plaatjes in de juiste volgorde voor het specifieke publiek en tijdstip te sequencen.

En produceren, dat hoef ik hier niet uit te leggen denk ik ;)

Zo, dat is eruit ;)
 
Eens, Olaf.

Ik moet meteen denken aan Ferry Somagi oid van GTST die ook opeens Dj en producer wilde worden. Hij maakte een geflopte single, de boekingen bleven uit en daarna had hij spijt als haren op zijn hoofd dat hij uit de soap was gestapt . Is het dan toch een vak? ;)

P.S. Voor wie zijn briljante track wil horen: https://www.youtube.com/watch?v=BmqBVfWS2sw
 
Dat dj gear onmiddelijk wordt verwijderd is waarschijnlijk opgelegd van bovenhand, om niet te concurreren met tweedehands sites veronderstel ik.
Ik vind de reactie dan toch ook wel wat overdreven hoor, ben al een keer op het evenement geweest en is wel degelijk iets te zien voor producers en synthfreaks zoals de meeste hier.
Zelf vintage gear kwam toen aan bod.
Laat de mensen toch even reclame maken voor een evenement waar velen van ons wel in geïnteresseerd kunnen zijn.

Peace!
 
Ik ga het gewoon zeggen:

Dit is geen DJ site maar een Synthforum!

Daarnaast worden de advertenties met DJ-gear hier meteen verwijderd (zelfs van leden die al sinds het begin bij het forum zitten) en het lijkt mij echt een belediging als bijv. vorige week je advertentie met een draaitafel is verwijderd en dan vervolgens dit op de voorpagina staat.

Dit is geen synth nieuws en hoort dus niet op het synthforum.

Kijk, had je wat verder gelezen voor weer te oordelen wist je dat dit een zeer interessante dag is voor dj's EN producers.. Ohnee dj's en producers in één zin, en dj's dan nog eerst! Waar zijn die fakkels en rieken?

Dus Musikmesse mag ook niet meer op synthforum omdat er ook dj gear in voorkomt?!

Overigens heb ik 2 tickets voor Musikmesse die ik via Poppunt (Play&Produce) heb gewonnen hier weg gegeven omdat ikzelf niet kon gaan. Toen leek me dit allemaal geen probleem....

Oowwwow, excuse us!

We hadden het hier gepost omdat er ook veel synth-interessants is op Play & Produce 2014. Zo is er een Music Talk over de Roland Aira, én een andere Music Talk over analoge synths, met Arturia-synthbouwer Yves Husson.

Ook op de gear-beurs de Playground vallen er veel synths te ontdekken.

Kortom: we hopen dat Play & Produce ook interessant is voor synth-fans :)

Tweejaarlijks is er Play & Produce in de Vooruit. Een goed initiatief, grotendeels mogelijk gemaakt door vrijwilligers.

12Euro of 10Euro als student.. 12 Euro om grote/goeie namen te kunnen lokken, infrastructuur van de Vooruit te kunnen gebruiken en nog veel te kunnen bijleren.. Is dit te veel? Moet alles gratis?

Geweldig dat mensen hier hun tijd willen insteken, ik zal er dan ook zeker weer naar toe gaan.. :)

Dank u poppunt ! :okdan:
 
Ik ga naar P&P om de producer shizzle te zien, hopelijk een track te laten reviewen en mijn scratch te upgraden zodat ik dat kan gebruiken in een productie :)
Hopelijk niet te hard gearlusten op de aira die er vermoedelijk staat te stinke euh blinken
Enkele jaren stonden de subs een workshop te geven en ging de discussie of een nummer al dan niet de 808 of 909 had, dus behoorlijk produce lijkt me, voor hen die twijfelt.
Homerecording.be zal er vermoedelijk ook wel zijn, zoals vorige keer. Heel interessant;
 
Back
Top