Ableton Live - (random) roundrobin - voice cycling

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.185
Locatie
HybriDe L!Fe
Hoe kun je in Abeleton (random) roundrobin cq voice cycling met instruments?
Ik weet hoe je met de "midi random" tool bv roundrobin met samples kan realizeren.

Maar nu heb ik een leuke patch gemaak in analog en die zou ik dan een aantal keer in een rack willen laden en dan iedere patch een beetje anders willen instellen.

Zodat je een noot aanslaat en je dus door de verschillende patches cycled.

Ik heb ook max for live.

Iemand enig idee??
 
Mmm heb dit gevonden:

yea set the 'Vel' zones as you want them in the rack, add a Velocity device in front of it (set to full 64 random), then either add other velocity devices to each chain (ubsing the 'Fix 127' preset), or set the instruments themselves to not be velocity sensitive.
 
hmm, alleen wil je misschien dan dat ie nooit dezelfde voice achter elkaar speelt. Daar moet een "if new voice = the same number as last voice then voice + 1" achting iets in. Dan kom je weer in max4live terrein denk ik.
 
je kan toch een instrument rack gebruiken en veolcity instellen voor elke vst synth. Daarna velocity op random zetten..

Fantastisch dat Abelton.. zo flexibel en easy..
 

Attachments

  • Screen shot 2014-09-28 at 20.50.46 .jpg
    Screen shot 2014-09-28 at 20.50.46 .jpg
    18,4 KB · Bekeken: 76
Ja ik dat net geprobeerd maar het niet zo een elegante oplossing. dit doordat je velocities worden "gerandomized" wat je inspeeld dus veranderd.

Ik denk dat er toch iets mat max moet bestaan. zeg meer 3 instrument op een eigen kanaal en een midi filter die de kanalen cycled
 
daar is de "fix 127" velocity object voor.
Deze moet je dus voor iedere instance van Analog doen in de chains.
Aan de voorkant van alles doe je de random.
 
daar is de "fix 127" velocity object voor.
Deze moet je dus voor iedere instance van Analog doen in de chains.
Aan de voorkant van alles doe je de random.

Ah op die fiets. bedankt ik ga er mee stoeien :okdan:
 
Back
Top