probleem met sustainpedaal: Korg Kronos / Roland RS9

jeroentuitd

Stamgast
Lid sinds
2 september 2005
Berichten
181
Locatie
Brabant
Hoi,

Ik heb mijn Roland RS-9 via midi aan mijn Kronos 61 gekoppeld zodat ik wat flexibeler kan zijn met de sounds van de Kronos als ik live speel. Dat werkt allemaal prima natuurlijk. Alleen het sustainpedaal (Roland) op de RS-9 werkt nog niet zoals het hoort. Het vreemde is dat wanneer ik het pedaal indruk ik wel de "pedaalgeluiden" van de Kronospiano kan horen, maar zodra ik speel is er geen sprake van sustain. Ik heb de polariteit in de RS-9 al eens veranderd, maar dat haalt niets uit. Voor mij een groot raadsel dus ik ben benieuwd of dit op te lossen is...

alvast bedankt!
 
klinkt als hetzelfde probleem dat de roland rd300 had met sommige andere synths (niet alle synths overigens, alleen met sommige modellen).
daar werkte de sustain alleen van op sommige synths als je eerst een noot ingedrukt hield en dan de sustain indrukte, probeer dat maar eens, dan weet je of het hetzelfde probleem is

ik denk niet dat dat op te lossen is, lijkt me iets met de sustain implementatie tussen beide keyboards. (misschien geeft die geen 127 terug als value on bijvoorbeeld).

Alternatief is om je sustain pedal aan te sluiten op de kronos en die door te lussen naar je rs9, dan werkt het waarschijnlijk wel.
 
Zo.. Even weer wat tijd om eens te gaan zitten voor dit euvel...

Het idee van quifster lijkt me een prima oplossing, echter ben ik er nog niet achter hoe ik mijn pedaal door kan lussen... Kan iemand mij dit vertellen?

Tnx
 
daar werkte de sustain alleen van op sommige synths als je eerst een noot ingedrukt hield en dan de sustain indrukte, probeer dat maar eens, dan weet je of het hetzelfde probleem is
"Sostenuto" heet dat. Misschien staat'ie zo bij je RS-9 zo ingesteld. Of zit je pedaal per ongeluk in de Sostenuto-ingang, als die er al is.

Kan je eens in een sequencer o.i.d. kijken welke controller uitgestuurd wordt? Voor sustain hoort dit 64 te zijn. 66 staat voor sostenuto.
 
Back
Top