Akoestische gitaar sequencen?

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.677
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik ben toetsenist van huis uit, maar wil wat folk-/popliedjes inspelen met gitaar. Ik kan alleen totaal niet gitaar spelen en ben dus aangewezen op een VSTi of samples, maar ik kom er niet uit.

Het gaat mij echt om fingerpicking en ik heb de VST Strum van AAC geprobeerd, maar snel met de linkerhand akkoorden wisselen werkt voor mij niet prettig. Hebben jullie ervaring met betere akoestische gitaar VST-instrumenten? Of zijn er misschien goede midi-packs met patronen die ik kan editen? Andere oplossingen wellicht waar ik nog niet aan heb gedacht?

Dank voor het meedenken! :okdan:
 
@Spa,

Ik heb een gitarist :) Ik speel in een bandje en draag eigen liedjes aan. Het is dus ook puur bedoeld als demo, maar ik merk dat als ik wat experimenteer met een gitaar-arpeggio ik tot heel andere liedjes kom, dan als ik direct teruggrijp op de vertrouwde piano. Het liefst heb ik dus iets van een arpeggio-achtig ding, waarmee ik een basis kan leggen voor een liedje. Dan verzin ik daar later een zangpartij, bas, drum en toetsen bij.
 
Vst's heb ik nooit gebruikt. Ik neem aan dat die het meest natuurgetrouwe resultaat geven. Voordat ik gitaar speelde, gebruikte ik o.a. de gitaarsamples van Hans Zimmer. Daar zitten ook strumsamples tussen. Zelfs varianten per akkoord. Daarvoor gebruikte ik twee klavieren om het strummen te simuleren. Ik speelde een akkoord om en om op een klavier. Ik heb dat een keer gedaan met een combinatie in de Korg M1-1 (met layers van een zes- en een twaalfsnarige gitaar) en dat klonk behoorlijk realistisch.
 
Mijn vriendin maakt liedjes met de SMART Guitar die in Garageband (ipad) zit haha, ik verbaas mij altijd over hoe goed dat klinkt .

Dat verbaast me, RSB. Een Ipad in JOUW studio? Post 80's ;)

Maar inderdaad, het is vast een goei speeltje met garageband 'gitaar'
 
Ik vind al die software akoestische gitaren maar bagger klinken..
Het is ook nogal lastig te emuleren..

Misschien toch maar finger picking aanleren? Heb ik gedaan jaren geleden, en ik beleef er soms meer plezier aan dan aan keys... Just a thought.
 
Back
Top