Opzoek naar Externe effecten

bjonson

Ouwe rot
Lid sinds
8 juni 2013
Berichten
1.489
Locatie
In een paddestoel
Hey,

Ik ben opzoek naar een goeie delay & reverb, om te gebruiken op de aux send/return van me mixer. Heb zelf me oog laten vallen op de strymon big sky multi reverb & timeline delay, voornamelijk omdat ze heel diverse zijn.

voor de rest lijkt me de volgende fx ook interessant:
strymon el capistan dtape echo
strymon bluesky reverberator

ben benieuwd naar jullie mening of ander optie, die misschien beter zijn en waar ik zelf niet aan gedacht heb.

cheers,
Bjorn
 
Nope, dat zijn de beste De capistan is niet zo veelzijdig als de timeline, maar heeft wel een ingebouwde reverb. De timeline en bigsky zijn echt een killer combi, daarmee kan je bijna elke scheet fantastisch laten klinken.

Thanks hier kan ik wat mee!!

Wat is je budget?

Oh ja, luister eens maar naar http://www.italodeangelis.com/it/eve...n_timeline.asp

De Timeline is volgens mij geen superset van de El Capistan. Hoe dat bij Big Sky/Blue Sky zit weet ik niet precies.

bedankt voor de link, prijs maakt me niet uit ik wil gewoon iets goed!
 
Vind je delay of reverb belangrijker? De Big Sky heeft één berperkt maar fijn tape delay algoritme. Ik geef de voorkeur aan mijn Boss FRV-1 spring reverb. Voor de rest is de Big Sky voor mij zijn gewicht in goud waard. :halleluja Cloud, Bloom, Chorale, Shimmer, de Hall..eigenlijk alles (behalve de spring, die vind ik te clean).

De Blue Sky klinkt in mijn oren niet zo vol als de Big Sky en zijn grote broertje kan natuurlijk alles wat de Blue Sky kan, en veel meer. M.i. is hij het extra geld dubbel en dwars waard.

Als je delay het belangrijkst vind is de Capistan ook geweldig. Zelf heb ik vóór de Big Sky een Axle Grease delay hangen die bijna zo goed klinkt als mijn Boss DM-100 - en deze kost maar 66 euro nieuw. Goedkope delay's kunnen dus erg goed klinken, afhankelijk van wat je zoekt, maar aan de kwaliteit en verscheidenheid aan reverbs in de Big Sky hangt altijd een prijskaartje.
 
Wat is je budget ?

strymon big sky is echt geweldig. ! zeker voor dat geld, maar het blijft wel 450 euro natuurlijk.
De delay variant is net zo vet.

Maar ja, wie ben ik.
 
Thanks weer voor de reactie, de prijs vind ik niet belangrijk. het gaat mijn der egt om dat ik een toffe delay & reverb heb, aangezien dat deze twee bakken ook nog een super veelzijdig zijn lijkt mijn dat ze de prijs dubbel en dwars waard zijn.

en zoals iedereen hier al aan geeft het zijn ook egt goeie/toffe bakken!
 
Als het budget geen punt is zou ik toch even bij lexicon in de vitrine kijken bijvoorbeeld. :)
 
http://www.thesmith.org.uk/music/studio/gear/lexicon/superprimetime.html
lexicon-super-prime-time-260888.jpg


:{
 
Fractal Audio Axe FX

Ik heb sinds kort de standaard versie maar vind hem super! Ik heb tevens een Big Sky, Time Line en el Capistan.
 
Back
Top