Sysex voor GX-700

pjeut

Ouwe rot
Lid sinds
14 Maart 2003
Berichten
2.109
Locatie
Emmeloord
Hallo,

Ik ben een kleine MIDI-band begonnen met MIDI-sequencer (Voice Systems Galileo) naar een aantal modules Roland SC55 en Roland M-BD1. Daarnaast wil ik sysex-boodschappen in de MIDI-file opnemen om de programs in het gitaar-effect GX-700 te veranderen.

Tien jaar geleden was ik nog heel bedreven in sysex, maar het is wat roestig geworden. Daarnaast is alles wat ik op internet vindt over de GX-700 nogal verwarrend.

Is er iemand die toevallig ook zo'n effect heeft en deze met sysex regelt?
graag zou ik gewoon de sysex-reeks krijgen om gewoon PC te veranderen. De rest komt later wel.
Je zou me enorm helpen.

Alvast heel hartelijke dank.

Groeten, Peter.

http://www.duoduzz.nl
 
...
Is er iemand die toevallig ook zo'n effect heeft en deze met sysex regelt?
graag zou ik gewoon de sysex-reeks krijgen om gewoon PC te veranderen. De rest komt later wel.
Ik heb geen GX-700, maar als je enkel PC (= Program Changes) wil veranderen heb je geen sysex nodig. PC's zijn standaard midi-commando's.

Zoniet plaats op z'n minst een link naar de sysex info van die GX-700, zo help je anderen toch al bij het zoekwerk.
 
Dank voor jouw reactie.

Dank voor jouw reactie.

Het punt is dat er meer MIDI-apparatuur aan hangt waar die boodschappen niet voor zijn bedoeld.
Wat ik me kan herinneren is de slimste manier om het dan via sysex te doen omdat je dan rechtstreeks het bedoelde apparaat aanstuurt. maar nogmaals; het is vrij roestig bij mij.

Een linkje is:

http://www.pdfasal.com/music/roland-gx-700-midi-implementation-guide.html
 
Het punt is dat er meer MIDI-apparatuur aan hangt waar die boodschappen niet voor zijn bedoeld.
Wat ik me kan herinneren is de slimste manier om het dan via sysex te doen omdat je dan rechtstreeks het bedoelde apparaat aanstuurt. maar nogmaals; het is vrij roestig bij mij.
Via sysex kan je geen PC (= Program Changes) verzenden, dus zet de andere apparaten gewoon op een ander midi-kanaal.

P.s. Al eens gedacht aan WD40... met al dat roestig...
 
Back
Top