e licencer leeg?

soundmasters

Stamgast
Lid sinds
5 juni 2004
Berichten
141
oke de schrik van iedere clown (net als ik) die voor zijn hobby zo gek is om duizenden euro`s te betalen voor muziek software is hier bij mij uitgekomen!

tijdens het afsluiten van cubase 7.5 krijg ik een foutmelding over mijn elicencer. weggeklikt want hij doet wel is vaker gek en bijna daarna altijd weer oke. dus ik cubase weer opgestart alles werkt perfect!

vanochtend was daf ff anders. ik start cubase weer op: no licence found?????????????

ik kijk op de elicencer: LEEG!!! echt helemaal niks meer.

cubase 7.5 weg!
vienna vsl orchestral strings full weg!

uhum!

wie o wie heeft dit ook wel eens gehad?
 
Ben ook wel benieuwd. Ik heb hier sinds kort Cubase Artist 7.5 met zo'n usb licentie stick van Steinberg.

Nog geen problemen gehad maar volstaat het als ik de inhoud van de stick ergens backup op een andere stick of zo?

Ik veronderstel dat Steinberg zelf ook weet welke producten ik gebruik aangezien ik die toch online moet activeren met de codes? Zou, bij verlies van deze stick, dan niet volstaan om een nieuwe stick te kopen en deze dan online aan te melden waarbij alle licenties terug op deze stick komen te staan?
 
Ik had ook veel gezeur toen ik nog wel eens wisselde van computer.. moest ik ook elke keer weer met die repair functie in de weer.
Je schrikt wel ff idd als er ineen geen licence op staan.. dacht ook dat het aan mijn dongel lag.. maar heb sinds ik mijn dongel in dezelfde PC laat geen problemen meer gelukkig :)
 
ik kijk op de elicencer: LEEG!!! echt helemaal niks meer.

cubase 7.5 weg!
vienna vsl orchestral strings full weg!

Hier hoef je niet zo bang voor te zijn als je alles ook gewoon bij de software leveanciers hebt geregistreerd. Als dan je eLicenser stuk is (kan gebeuren...), dan kunnen zij aan de hand van je registratie de info op een nieuwe dongle (€ 20) terugzetten. In ieder geval bij Steinberg.
 
Dan zouden ze het fatsoen moeten hebben om al hun software dongle-loos te maken voor hun klanten, maar anders ben je de pineut.

Volgens mij was het bij een paar PC-games zo dat ze gewoon de gekraakte versie hebben gebruikt bij een update omdat die geen phone home meer hoefde te doen o.i.d.
 
Er is geen verplichting vanuit ergens, of een overkoepelend VST oorgaan wat dit bijhoud en de klant voorziet?
 
Wat was de oplossing, handig voor de zoekfunctie.

Met heeeeeel veel moeite durf ik toe te geven dat ik wat door de kamer had gegooid waardoor de stick los was komen te zitten. De stick er terug in stoppen was de oplossing. Schaam schaam.

Steinberg software ben je nooit kwijt indien je geregistreerd bent en de software licentie geregistreerd is.

Dit geldt echter niet voor alle software!!!
 
Back
Top