PCM92 vraagje

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Heb sinds vorige week een Lexicon PCM92, mooie unit, maar ik kom er niet helemaal uit met "systems" of "machines"

Ik wil graag dat de PCM92 in het system menu op optie 5 blijft staan "CASCADED STEREO"
Zodat ik ik eigenlijk 2x een mono in / stereo uit erfect heb
De bovenste mono kan dan bijv een grote plate zijn en de onderste een small room, terwijl beiden STEREO over de OUT komen.
Nu lukt het wel om de PCM92 in de cascaded stereo system te zetten, maar zo gauw als ik een preset selecteer, springt die weer terug naar de daarbij behorende "machine"

Hoe kan ik de PCM92 zo instellen dat hij op optie 5 in system blijft staan en ik toch dmv de jog wheel door de daarbij behorende presets kan wandelen? Nu komen bij de meeste presets AUX1 op links en AUX2 op rechts binnen (dus de PCM92 input verspringt naar stereo ipv dual mono)

Wie weet wat ik verkeerd doe?
 
Hij staat bij mij altijd in cascaded stereo = 2x stereo effect in serie. Maar volgens mij wil jij graag "Cascade Mono to Stereo" = 2x mono in effect + 1x stereo effect in serie. Zie bijlage voor plaatjes
 

Attachments

  • pcm92.jpg
    pcm92.jpg
    39,8 KB · Bekeken: 93
ja klopt, maar er zitten aan die machine helemaal geen presets vast, alles is stereo in/uit
en als ik bijv een room in 1 gooi en chamber in 2 dan hoor ik niks, gooi ik een 3e verb in 3dan hoor ik die weer in stereo..
 
Bij mij werkt het volgend mij Ok, ik hoor links een reverb en rechts een delay, beiden in het midden, zoals verwacht. Voorbeeldje

- op back knop drukken tot deze uitstaat
- op machine knop drukken je "preset category selection" ziet staan
- je zit nu op system level, kies nu "default configurations" met de select knop en druk op select knop
- kies dan vervolgens "5: Mono to stereo config" maar nu NIET op select knop drukken
- nu kun je met de machine knop door de 3 machines scrollen
- via de back knop kun je een preset zoals reverb, delay etc kiezen
 
Hi Sjaak dit werkt!
maar wat laadt ik dan in de 3e (zeg maar de stereo) optie? als ik daar weer een reverb laadt dan gaat het geluid dus door 2 verbs heen?
 
ja, maar die komen dan weer links en recht terug op de return
 
Wacht ff...dan snap ik nog niet precies wat je wilt. Ik dacht dat je of 2x mono in/uit wilde of stereo uit via de "5: Mono to stereo config" met 2x mono in. Mbt de laatste config, als je een soft row parameter toevoegt, bv entry 8 "Wet/Dry mix" en die op 0% zet, heb je dan wat je zoekt?
 
Sorry dat ik ff offtopic ga: hoe bevalt ie? Volgens mij is het echt een gave bak! Klinkt ie veel beter dan de reverb plugin van Lexicon?
 
ja want hij biedt veel meer dan alleen de reverbs uit de plugin de plugin mist 80% v/d parameters die in de hw unit zitten. + dat de resolutie op SHARC ook hoger lijkt, minder grainy
 
Ja ThnX, machine 1&2 gebruiken en 3 een stereo effect
maar ik vind de structuur en logica van cd 92 redelijk omslachtig
 
Het is geen oude Lexicon kwaliteit........
 
Back
Top