Patchmix DSP en Ableton

Eis-T

Dampgolf
Lid sinds
13 oktober 2009
Berichten
795
Ik werk nu met een Emu-1820 geluidskaart en Ableton en zoals alle nieuwe gebruikers ben ik aardig overdonderd door Patchmix DSP. De asio heb ik draaiend en ik kan met 1 stereo spoor opnemen. Waar ik naar zoek is een template die alle ins en outs op een logische manier aan ableton linkt, waardoor ook de effecten van emu op een praktische plek zitten (de ableton bussen). Ik zoek dus een ableton template of een Patchmix DSP template waarmee ik alles uit die mooie kaart (waarvoor nog bedankt Reggster!) kan halen en multitrack opnames kan maken.

:mega:
 
ik weet dat het een geluidskaart uit 2001 is en dat jullie vast op nieuwere spullen draaien, maar er zijn toch wel een paar mensen hier die deze combinatie (patchmixDSP en Ableton) gebruiken?
 
Zo, studie is afgerond en ben van plan de hobby weer op te pakken. Wie weet er hoe je patchmix handig kan routen zodat het leuk samenwerkt met ableton. Het idee is om CPU intensieve taken zoals reverbs door de EMU te laten doen (met bussen werken? geen idee hoe ik returns maak), maar er zijn vast andere kwaliteiten en routings.
 
dank je wel! ik had al wel de uitleg op SOS bekeken maar die ging vooral over de interne routings in patchmix. Dit is een mooie stap-voor-stap benadering. Ik ga er van de week mee aan de slag en zal laten weten of het lukt!
 
Back
Top