PiPhase Bi-Phase clone

Tijs

Ouwe rot
Lid sinds
8 juni 2004
Berichten
850
Locatie
Eindhoven
De Mutron Bi-Phase stond al lang op mijn verlanglijstje gezien mijn voorliefde voor oude dub.

Nu kwam ik eind vorig jaar via een zwerftocht terecht op http://www.prophecysound.com/.
De mannen achter deze site bouwen pedals waaronder een replica van de bi-phase.
Na 5 maanden op de wachtlijst te hebben gestaan is het dan eindelijk zover:

De PiPhase komt mijn kant op :)

Het kastje kost 340 euro incl verzenden vanuit Australie. Niet slecht voor een natuurgetrouwe kopie die er erg leuk uitziet.

newcover.jpg
 
dat is een koopje,ziet er prachtig uit,ik moet mijn kloon nog verder afwerken.
 
Ik heb hem vandaag eindelijk binnen. Ik vind het een erg mooi ding en voelt heel solide aan.
Helaas nog niet de juiste adapter in huis dus het geluid laat nog even op zich wachten. Ik zal binnenkort hier wat snippers posten.

Kwam nog wel een leuke importheffing bovenop; doordat het een verzekerde verzending is moet de verzekerde waarde op de pakbon staan, waardoor de douane en BD er natuurlijk meteen invoerrechten en BTW boven op pleuren. Dat brengt het totaal op 440 euro. M.i. nog steeds een leuke deal.
 
We zijn benieuwd :okdan:

Overigens is Nederland toch wel een van de beste landen om in te wonen wat betreft importheffingen en dat soort dingen.
 
wat is er eigenlijk nog meer aan BiPhase achting "clones" of fx wat er in de buurt komt?
of is dat er eigenlijk niet behalve dit ding...?

Heb je de adapter makkelijk kunnen vinden trouwens? Zie dat het een of andere rare 16 volt is en dat die niet meegeleverd wordt :koffie:
 
Dat is wel vaker met (dure) pedalen, bij de Moog MF104 delay van 666 euro komt niet eens adapter...zo cheapskate :(
Maar dat is gelukkig een normale 9 volt huis tuin en keuken adapter, bij deze lijkt het me wat ingewikkelder
 
16V? vaag ja.. ik hoor graag of/waar je de adapter vindt. Heb me op de wachtlijst laten zetten :P
 
De Prophecysound Infinitphase is ook gebaseerd op de mutron biphase met als extra'tje een toegevoegde sequencer! Deze werkt ook op 16V AC of 15V AC.
De 15V AC variant is makkelijker te vinden -> http://www.allekabels.nl/ac-ac-adap...adapter.html?gclid=CKar3PGRob8CFYTLtAod8HUA0Q
Je hebt AC -> AC adapter nodig. Dus zeker geen AC -> DC.
(Ik heb trouwens een prophecysound infinitphase MK1, welke ik wel wil verkopen mocht er interesse zijn)
 
Tijs, heb je al een adapter? Mijn Pi Phase is vandaag binnengekomen.
 
Ik zag op hun eigen site dat ze een 15AC adapter van Thomann aanraadde. Ik heb de 15AC adapter van allekabels besteld.
 
Ben toch heel benieuwd naar de ervaringen van iedereen :-)
Zit te twijfelen, originele is nu behoorlijk onbetaalbaar, maar wat een klank...
 
Back
Top