[Track] Electronische Britpop...

Oxy-Yan

Action
Lid sinds
4 oktober 2001
Berichten
1.018
Locatie
Amsterdam
Laat ik ook weer eens wat van me horen hier op dit forum!

Dit keer is het wederom een track met een vocal erin.

<<<HIER DRUKKEN HIER DRUKKEN>>>

Het nummer heet "Better" en is een soort samenwerkingsverband tussen mij en een Nederlands bandje data engelstalige popmuziek maakt, Deluxe genaamd ; Klik hier voor de site

Ik kreeg een demo aangeleverd met daarop het nummer ingespeeld op een piano en gitaar met zang erbij, en een acapella versie van de zang.
Het geheel was zonder clicktrack opgenomen, en dus moest ik hier en daar knippen in de acapella, zodat hij synchroon bleef met de muziek.

Ik heb verder geexperimenteerd met Orkest samples.

Het is best een leuk eindproduct geworden, dacht ik zo!

Wat vinden jullie?

Groeten van Oxy
 
Zag het al. Oxy track is altijd genieten. ;)

Maar weer geflinkt hoor. Lekker strak en laag. Mooi arrangement.
Die stem hoeft niet door de antares (maakt het echter een beetje valsig af en toe). Jammer dat hij niet wat meer gevoel in z'n zang legt. Die moet het nummer juist maken en kan het ook wel harder.

Die baslijn is wel erg (sub)laag maar dat terzijde. Dit is echt heel goed gebouwd!
 
Klinkt goed.

Ik mistte wel een climax...

keep up the good work...
 
chille track met wat haken en ogen maar jah je kan niet alles hebben :P

nee de dingen waar ik wat problemen mee heb is de zanger die het erg moeilijk heeft en naar mijn mening een beetje weinig emotie heeft in zijn stem, verder een mooi opgezet en verwerkt product maat...

Peez Tron
 
Ben het inderdaad met jullie eens dat de zang wel beter kan.

Het is nu in één keer ingezongen, in een demo-stadium. Het enige wat er toen nog was, was een gitaar en piano begeleiding (die momenteel helemaal verdwenen zijn overigens)

Nu het arrangement helemaal klaar is gaat de zanger het opnieuw inzingen. Heeft iemand nog tips om hem "met meer gevoel" te laten zingen?? Een hele zielige film laten zien voor de opname ofzo? =( ;)
 
Hij heeft wat mij betreft een beetje (te) zachte/'zuivere' stem voor brit-pop achtige nrs. en deze stijl. Rauwer zou mooi zijn.
Echt een emotieloze stem vinnik wel meevallen, 't mag ietsjes rauwer: denk aan Placebo, Oasis, etc.
Oftewel: veel roken, veel whisky, veel bier. Dan komt 't goed! ;)

Muziek is wel goed vinnik! (voor de stijl) Maar ik zou toch ook eens overwegen om een beetje gitaar erbij te doen; kijken hoe 't dan klinkt!
 
Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Hij heeft wat mij betreft een beetje (te) zachte/'zuivere' stem voor brit-pop achtige nrs. en deze stijl. Rauwer zou mooi zijn.
Echt een emotieloze stem vinnik wel meevallen, 't mag ietsjes rauwer: denk aan Placebo, Oasis, etc.
Oftewel: veel roken, veel whisky, veel bier. Dan komt 't goed! ;)

Muziek is wel goed vinnik! (voor de stijl) Maar ik zou toch ook eens overwegen om een beetje gitaar erbij te doen; kijken hoe 't dan klinkt!


lol.. ik overwoog dat ook nog te zeggen ;)
wat rauwer/snauweriger zoals oasis.. hubbah :)
 
Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
Hij heeft wat mij betreft een beetje (te) zachte/'zuivere' stem voor brit-pop achtige nrs. en deze stijl. Rauwer zou mooi zijn.
Echt een emotieloze stem vinnik wel meevallen, 't mag ietsjes rauwer: denk aan Placebo, Oasis, etc.
Oftewel: veel roken, veel whisky, veel bier. Dan komt 't goed! ;)

Jaa, shit, ik kon het weten. De Britpop omschrijving/vergelijking had ik natuurlijk nooit mogen maken....Dat roept altijd hevige emoties op bij Oasis-Fans en Haters.....:stupid

Getuige ook deze tekst op de website van Deluxe....

De band omschrijft hun muziek
als indiepop, een wat vervlogen term die Deluxe nieuw leven wil inblazen.
Weer een britpopbandje? Ik dacht het niet. Engelstalige popmuziek;
melodieus met een rauwe rand.

En oja, er komt waarschijnlijk ook nog een acoustische gitaar bij ter ondersteuning. Even horen of dat nog iets toevoegd.
 
De band omschrijft hun muziek
als indiepop, een wat vervlogen term die Deluxe nieuw leven wil inblazen.
Weer een britpopbandje? Ik dacht het niet. Engelstalige popmuziek;
melodieus met een rauwe rand.

Ik haalde die bands alleen maar aan om een voorbeeldje te geven van een iets 'rauwere' stem. Ik had ook bijv. Kurt Cobain kunnen noemen (Unplugged) of Alice in Chains (bijv. in 'Rooster').
Lijkt me toch mooier; zeker omdat er staat: "..melodieus met een rauwe rand."

;) ik voelde me verkeerd begrepen...
 
Back
Top