2e handsprijs moog sub vs slim?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.782
Locatie
Streek rond Herentals - Belgiƫ
Ik begrijp,niet goed waarom de 2e handsprijzen zo gelijk zijn vd slim tov de sub moog.
De slim blijkt pakweg 550 zakt dus niet echt want koop je voor 777 euro nieuw) en nu zie ik dat de sub ook al voor dat geld gaat. Nieuw is de sub wat duurder en de knoppen lijken toch meerwaarde te hebben, incl keys.
Wat mis ik? spaart plots iedereen voor de nieuwste moog 37 of is de sub toch een afknapper wegens weinig store en teveel gedoe met de shift toets?
Ik wil nog een moog sound in huis, heb eigenlijk geen plaats voor de sub... Maar prijs verschil doet dan toch weer naar "meer knoppen" verleiden.
 
Snel geld nodig, schrik van de tijdelijke rebate actie van Moog, sparen voor de SUB37. Who knows?

Feit is dat een paar lieden (2 inmiddels) hun 2e hands vraagprijs voor de Sub Phatty erg hard laten zakken zo omdat ze weinig geduld hebben. Uiteraard heeft de aankondiging van de SUB37 de vraag naar de Sub Phatty geen goed gedaan echter is een SUB37 nog dusdanig veel duurder dat een 2e hands Sub Phatty tegen de normale vraagprijs van ~700 euro nog steeds een hele mooie aankoop is.

Je ziet dit fenomeen wel vaker in bepaalde specifieke situaties en ik verwacht dat het een tijdelijk iets is en dat de prijs wel weer naar een realistischer niveau zal stabiliseren.

Ik heb zelf een Sub Phatty en een SUB37 in pre-order staan. De Sub Phatty mag er dan op termijn uit maar tegen de prijzen die ik op dit moment zie vind ik verkopen niet interessant. Daar ga ik dan ook niet mee concurreren. :)

Als ik een Sub Phatty zocht zou ik overigens echt direct op die buitenkansjes duiken.
 
Er zitten waarheden achter al deze speculaties (al heb ik niks gehoord over een rebate actie) maar met "weinig geduld" kom je het dichtst bij het psychologische aspect. Weinig geduld met betrekking tot de synth en de verkoop.


"Als ik een Sub Phatty zocht zou ik overigens echt direct op die buitenkansjes duiken." Ja toch!! ;)


Edit: ik moet wel zeggen dat ik de Slim erg leuk vind. Duistere 'eigen' klank. En misschien zelfs wel makkelijker te bedienen dan de Sub.
 
Laatst gewijzigd:
Ja ben er totaal niet uit welke ideaal is voor me. Heb weinig plaats voor een extra keyb synth, en gek genoeg knap ik bij de slim niet af op t venster met de presets enz. Maar dat drukje knop - draai knop -herhaal- doet me toch twijfelen of dat wel zo fijn werkt. Langs de andere kant, waren beperkingen net niet t creatiefst :)
Ik heb ook al demos gezien vd slim die me heel wanna wanna hebben gemaakt. Wat niet zegt dat de sub die sounds niet kan maken, natuurlijk. En t aanmaakhout rond de slim is prachtig maar in een rack totaal overbodig, aarghh...
Keuzes...
 
Ik vind de Sub Phatty aanzienlijk meer synth dan de Slim Phatty, alleen al qua klank. Maar dat blijft altijd een subjectief iets, ze klinken namelijk echt wel anders. :)
 
De little phatty klank is redelijl te evenaren in de sub door je oscs niet zo hard te zetten
De sub is echt wel veeeeeeeeeeeel breder qua klank dan de lp en slim
Echt n veelzijdige bak met DIKKE sound voor heel weinig 2e hands nu
Zoveel synth voor je geld heb ik nog zelden gezien iig
 
Back
Top