audition die sync / start / stop bepaald

Enzo.F

vrijwillig lid
Lid sinds
31 mei 2010
Berichten
1.663
Locatie
a forest
Ik wil met Adobe Audition m'n drumcomputers starten en stoppen. Zodat ik multi-session multi-track kan recorden.
Waarom Audition? Niet echt wel overwogen maar had het liggen en voor multi-track, en mijn situatie, leek het een handige oplossing. Ik ben de basis 'de baas'.

Is het mogelijk om externe apparatuur (korg syncbox naar din-sync, TR505, TR707 e.d.) te laten lopen op commando van Audition?
Ik gebruik het niet als midi-sequencing. Verder doe ik niks met midi in mijn pre 1984 studio.
Multi-track recording en post-productie gaat lekker met Audition.
Of adviseren jullie andere software (Cubase oid)

Ik hoor het graag!

Jeroen
 
vraag is waarom je dat zou willen, als je niks met midi doet, is audition niet meer dan een audio recorder toch?
kan je beter 1 van je synths master maken en de andere daaraan slaven. druk je op de master op start en gaat alles spelen, dan druk op je op rec in audition en bereik je hetzeflde.
voordeel, je hebt een strakkere clock ook nog, want PC clock is erg sloppy voor externe midi sync
 
voordeel, je hebt een strakkere clock ook nog, want PC clock is erg sloppy voor externe midi sync

Nadeel: je time signature en tempo kloppen niet meer in Audition wat editten moeilijker kan maken.
 
da's waar. maar daar heb je dan weer je BPM calc voor en zet je je markers en ben je na 5sec werk weer helemaal in sync ;)
 
neem FSK (tape sync) signaal op die uit de korg syncdoos komt, en stuur deze weer uit..

is ook een vst/au voor (zie mijn signature), maar weet/denk niet of dat werkt in audition (moet je daar ook weer iets hebben die midi en tempo doet, dus ik veronderstel van niet)
 
top! dank, ga er mee aan de pruts!
 
Back
Top