compressor noob vraagje

pistolenedje

Stamgast
Lid sinds
3 februari 2011
Berichten
313
Ik heb er geen.. waar moet ik beginnen.. wat ben ik kwijt (alsin.. heb ik een redelijk compressortje voor ongeveer 200 a 300 euro?)

Ik gebruik een mackie 1604 vlz in combinatie met high end gitaarpedaal effecten (mono en stereo), een machinedrum, volca beats, mpc1000, korgpoly800, op1, electribe, monotribe, x0xb0x

aim is om old school acid te maken met mn ene project en met mn andere meer richting ambient/soundscapes/idm/noise te gaan.. in beide gevallen denk warp/rephlex/skam/planet mu records...

ik heb echt nul,nul verstand van compressors, maar ben nu aan het opnemen en denk dat ik er toch aan zal moeten geloven..

Dus kom maar op met de tips! :peukie:

Alvast bedankt ;)
 
Met een Alesis 3630 kom je al een eind. 't Is zo'n beetje de standaard house compressor. :)
 
Een aanradertje is wel de FMR RNC. Hij klinkt goed en is makkelijk in gebruik.

Voor het gebruik van compressors moet je een gevoel ontwikkelen wat die nou eigenlijk doet met geluid en hoe je dat kan beinvloeden met de verschillende parameters.
 
het ligt er heel erg aan wat je met een compressor wilt. ik zie dat er hier heel hard "FMR RNC" wordt geroepen. fijne compressor, ik ken hem vrij goed- alleen lang niet overal goed voor.

wil je een compressor gebruiken over je mix, over je drums, bass sounds, synths? wil je een onhoorbare compressie, of iets dat je drums laat knallen of vernaggelen?
 
Ik denk dat ie het niet meer wil horen... ;)
 
3630 idd of doorsparen voor de GSSL van SynnyS
 
3630 is niks, sompige ruisbak, alle dynamiek gelijk weg

Wat raad jij dan wel aan in deze prijsklasse ?

Zelf gebruik ik veel de dbx166xl die je goed kan vinden onder de 150euro. Het leuke van de 166 is dat er een redelijke snelle GATE opzit die je best creatief kan inzetten. Je kan van Opehhihats naar Closed hihats gaan :) De compressors gebruik ik vaak in combi met de limiters die erin zitten . De meeste synths hebben nogal een verschil in volume op het moment dat je met het filter gaat spelen. Met de combi comp/limiter kan je dit heel goed ondervangen.
 
Klopt, dbx doet het al iets beter, maar als je met een daw werkt zou ik gewoon met dit budget dit soort zaken in daw doen. Of pc als fx rack configureren op je mixer inserts
Werk je volledig analoog dan zijn er idd niet zo veel alternatieven in die prijsklasse
Ik zou bij alesis iig voor de nieuwe 3632 gaan, is een stuk stiller, betere gates, preciezer en ploppen minder
De eerstvolgende die nu wéér over de daft punk 3630 urban legend begint...... :D
 
Klopt, dbx doet het al iets beter, maar als je met een daw werkt zou ik gewoon met dit budget dit soort zaken in daw doen. Of pc als fx rack configureren op je mixer inserts
Werk je volledig analoog dan zijn er idd niet zo veel alternatieven in die prijsklasse
Ik zou bij alesis iig voor de nieuwe 3632 gaan, is een stuk stiller, betere gates, preciezer en ploppen minder
De eerstvolgende die nu wéér over de daft punk 3630 urban legend begint...... :D

Hehe.. Indeed..
Daft Punk had naar alle waarschijnlijkheid met hun eerste album al een hele leuke zooi hardware. Dus ook "leuke" compressors. En, dat hoor je behoorlijk terug in die tracks (vooral die heerlijke (soft)attack). Dat kan dus nooit een 3632 zijn geweest.
 
Hehe.. Indeed..
Daft Punk had naar alle waarschijnlijkheid met hun eerste album al een hele leuke zooi hardware. Dus ook "leuke" compressors. En, dat hoor je behoorlijk terug in die tracks (vooral die heerlijke (soft)attack). Dat kan dus nooit een 3632 zijn geweest.

Google Daniel Vangarde, denk niet dat alesis in z'n studio stond ;)
 
Back
Top