Welk (stereo) delay zou je mij adviseren...

Freelander

Ouwe rot
Lid sinds
31 oktober 2011
Berichten
3.152
Locatie
Kop van NH
Beste mensen,

Ik gebruik voor mijn mono-synths de MF-104M en ben daar uiterst tevreden over, zeg maar :halleluja

Voor de polysynths gebruik ik een Multi-effect (Lexicon) en ben daar niet tevreden over... dat gepiel in menu's om de time en feedback in te stellen... Bovendien heb ik alleen een D E L A Y nodig (en een ietsje pietsje reverb maar dat is geen pré)

Nee geef mij maar lekker spartaans draaien (dus is midi/cv ook overbodig)

Ik ben erg benieuwd wat je mij zou willen adviseren (en bij voorkeur waarom) lees 't hier graag... thanks !
 
Laatst gewijzigd:
Ibanez AD 220/230 misschien?

een hele zware (letterlijk & figuurlijk) delay/flanger. ik vind 't een soort minimoog onder de delays.
hij is super simpel in bediening en geen externe controle mogelijkheden (midi of cv).
 
Ibanez AD 220/230 misschien?

een hele zware (letterlijk & figuurlijk) delay/flanger. ik vind 't een soort minimoog onder de delays.
hij is super simpel in bediening en geen externe controle mogelijkheden (midi of cv).

Soowww dat is een mooi ding, zal nu wel meer kosten dat ie ooit gekost heeft, zal vanavond ff kijken of er recenties / YT van te lezen/horen is. Thanks !
 
ik denk dat als je een beetje geduld hebt, je wel een 230 moet kunnen vinden tussen de 300 en 400 euro.
ze komen bij vlagen. een half jaar geleden stonden er een stuk of 4/5 op ebay in de VS voor rond de 350.

qua geluid vind ik dat ie varieert van een klein roze olifantje tot een harige mammoet ;)
't blijft altijd een olifant...

met de feedback op 100% en een hele korte delay is 't een subwoofer killer. dan wordt een 606 ineens een concurrent van een 808... :)
 
Strymon Brigadier (eigen ervaring), Timeline, Capistan (niet uit eigen ervaring)
 
Thanks voor jullie advies... ik lees (nog) nergens de Timefactor van Eventide en het delay spul van Harmonix, heb daar wel e.e.a. goeds over gelezen én nog steeds onder de indruk van de Ibanez AD 220/230.
 
Back
Top