Waar vind ik mijn AU plugins op de MAC

Moes88

Nieuwkomer
Lid sinds
23 augustus 2011
Berichten
19
Goedemiddag,

Ik heb net een nieuwe mac en ben al mijn muziekbestanden aan het proberen over te zetten. Zo heb ik net Sylenth1 en Massive geinstalleerd alleen ik weet mijn god niet waar het is neergezet. Heb al gekeken in de Bibliotheek/Audio/Plugins mappen maar nergens staan mijn AU bestanden. Terwijl de installatie wel aangeeft dat de programma's succesvol zijn geinstalleerd. Super irritant, kan iemand mij hier wellicht mee helpen.

Ik draai momenteel Mountain Lion op mijn IMAC
 
Een plugin kan globaal staan of per user

Voor de huidige user is dit:
~/Library/Audio/Plug-ins/Components

Globaal:
/Library/Audio/Plug-ins/Components

Gebruik het "Go" commando bovenaan in Finder (Ga => Ga naar map) om er te geraken


Nu vraag ik me wel af.. Waarom zou je willen weten _waar_ ze staan? De AU hosts vinden ze wel vanzelf.
 
Jah daar staan ze dus niet in de Components map. Het gaat om van die pkg files waarna een installatiebestand komt dan installeert hij het programma, installatie voltooid en nergens meer te vinden :-S en hoe vind Ableton en Logic het dan vanzelf?

Sorry is een beetje nieuw voor mij
 
Om een backupprogramma in te stellen bijvoorbeeld (als je niet de hele schijf er in wil).
"waarom" weet jij eigenlijk waar ze staan? (als dat toch zo onnodig zou zijn)

Ik heb zelf audio units gemaakt, dus is het wel logisch dat ik weet waar ik ze moet zetten met de installer.


Wat een rare manier van backuppen trouwens.. Waarom je leven moeilijk maken, voor wat een schijfje nog kost, ff timemachine aanzetten, je kan altijd dingen "excluden", maar bij een crash heb je tenminste in no-time terug een functioneel systeem zonder gezeik met licenses ed...



Jah daar staan ze dus niet in de Components map. Het gaat om van die pkg files waarna een installatiebestand komt dan installeert hij het programma, installatie voltooid en nergens meer te vinden :-S en hoe vind Ableton en Logic het dan vanzelf?

Sorry is een beetje nieuw voor mij

Heb je in beide Components mappen gekeken?
Ben je zeker dat het Audio Units zijn en geen VST's ?
 
Ik weet niet hoe ik in de andere kom? Kan alleen via me username de bibliotheek benaderen. Dus een andere manier zou ik niet weten. Ja zijn bestanden voor de mac want massive heeft het programma zelf ook gewoon in programmas geinstalleerd alleen de plugin kan ik nergens vinden.
 
Ik weet niet hoe ik in de andere kom? Kan alleen via me username de bibliotheek benaderen. Dus een andere manier zou ik niet weten. Ja zijn bestanden voor de mac want massive heeft het programma zelf ook gewoon in programmas geinstalleerd alleen de plugin kan ik nergens vinden.

mijn laatste zin:
Voor de huidige user is dit:
~/Library/Audio/Plug-ins/Components

Globaal:
/Library/Audio/Plug-ins/Components

Gebruik het "Go" commando bovenaan in Finder (Ga => Ga naar map) om er te geraken

ofte shift-command-G
 
Wat een rare manier van backuppen trouwens.. Waarom je leven moeilijk maken, voor wat een schijfje nog kost, ff timemachine aanzetten, je kan altijd dingen "excluden", maar bij een crash heb je tenminste in no-time terug een functioneel systeem zonder gezeik met licenses ed...
Ik heb nooit gezeik met licenses want ik heb geen C/R plugins. Mijn leven is zo veel gemakkelijker :D
 
mijn laatste zin:


ofte shift-command-G

Wordt niet gevonden, kan het niet gewoon liggen aan de Mountain Lion update?

Ik blijf het toch vreemd vinden dat hij ze niet automatisch in die map installeert, toch iritatiepuntje dat je niet gewoon je VST kan installeren op de door je eigen gekozen bestemming,

Zit je dan met je nieuwe mac waar je dus geen plug ins mee kan vinden!!!
 
Het is gewoon vaag want het nu Snow Leopard geinstalleerd en daar zie je in de Finder ook je Macinthosh HD staan en dan staat hij wel gewoon tussen Plugins in de Audio folder.
 
Vanaf Lion wordt de Libraries map verborgen omdat je er als gebruiker in principe niets te zoeken hebt.

vandaar dat je hem in Snow wel ziet.

Via het commando dat ik zei kom je er normaal wel.

Nu snap ik nog steeds niet waarom dit zo belangrijk is om het te zien staan in het mapje..
 
Het is gewoon vaag want het nu Snow Leopard geinstalleerd en daar zie je in de Finder ook je Macinthosh HD staan en dan staat hij wel gewoon tussen Plugins in de Audio folder.

dat is gewoon een setting, ga naar finder preferences (cmd+,) en vink bij het tabje sidebar je harddisk aan, nu staat je macintosh hd gewoon weer in het zijmenu in finder.
 
Wordt niet gevonden, kan het niet gewoon liggen aan de Mountain Lion update?

Ik blijf het toch vreemd vinden dat hij ze niet automatisch in die map installeert, toch iritatiepuntje dat je niet gewoon je VST kan installeren op de door je eigen gekozen bestemming,

Zit je dan met je nieuwe mac waar je dus geen plug ins mee kan vinden!!!

je kunt wel afgeven op de mac, maar uiteindelijk is het allemaal je eigen schuld, het is onkunde. je snapt het niet, dat wil niet zeggen dat iets niet kan.

je kunt vst's en au's namelijk prima op een andere locatie installeren, dan moet je alleen in je DAW wel aangeven waar, die kijkt namelijk als eerst op de standaard locatie.

en dat is hier:

/Library/Audio/Plug-Ins/VST (voor vst)
/Library/Audio/Plug-Ins/Components (voor AU)

Maar goed over naar je volgende punt, je kunt iets niet 'vinden'. Heb je al eens geprobeerd iets te 'zoeken'?

druk in Finder op 'cmd+f' en zoek naar je bestand...

en zorg wel dat je ook op systeem bestanden zoekt, zie filmpje hieronder:

 
Mij dunkt dat de ts niet wist dat AU bestanden .component files zijn. Hij heeft waarschijnlijk lopen zoeken naar .AU en de daarbij behorende map.
Zoals synnys zegt. .component is je AU.
 
Back
Top