MSK
Psychopatisch lid
- Lid sinds
- 20 april 2010
- Berichten
- 860
parallele compressie, wat ik altijd doe is ik pak een mono 'bus' van de toms kick en snare.
Die compress ik helemaal dood met mijn DBX of een compressor naar keuze, en die meng je heel subtiel met het originele signaal.
Kan hier bergen met verhalen ophangen van hoe je te werk kan gaan, maar in mijn mening, het belangrijkste opname technisch, is geen fase verschillen, en gewoon de bron zo goed mogelijk opnemen, en de bron zelf (zoals een gitaar versterker) gewoon goed instellen.
Als je een gitaar versterker flink overstuurt, bijvoorbeeld door de master (op buizen dan) flink open te draaien en er op let dat het niet TE word, das een fout die je makkelijk kan maken over distorten. SM57 er voor, of mic naar keuze, gewoon zorgen dat je de mooiste plek op je cabinet pakt, en het goed gained op je pre-amp mixer enzo. Dan hoef je meestal alleen een hipass en een lowpass te zetten op het hele lage en het hele hoge en een lichte compressor er op te gooien en je gitaar klinkt gewoon goed.
Die compress ik helemaal dood met mijn DBX of een compressor naar keuze, en die meng je heel subtiel met het originele signaal.
Kan hier bergen met verhalen ophangen van hoe je te werk kan gaan, maar in mijn mening, het belangrijkste opname technisch, is geen fase verschillen, en gewoon de bron zo goed mogelijk opnemen, en de bron zelf (zoals een gitaar versterker) gewoon goed instellen.
Als je een gitaar versterker flink overstuurt, bijvoorbeeld door de master (op buizen dan) flink open te draaien en er op let dat het niet TE word, das een fout die je makkelijk kan maken over distorten. SM57 er voor, of mic naar keuze, gewoon zorgen dat je de mooiste plek op je cabinet pakt, en het goed gained op je pre-amp mixer enzo. Dan hoef je meestal alleen een hipass en een lowpass te zetten op het hele lage en het hele hoge en een lichte compressor er op te gooien en je gitaar klinkt gewoon goed.