U2 - Where The Streets Have No Name (Funky N Remix)

Niet niks als je zo'n bekende pop plaat gaat remixen..

Maar het klinkt vlak.. ik mis drive die maakt dat die track pompt.. de basslijn is statisch/vlak, maakt geen melodie. Waarom volgt hij de zang melodie niet?
 
Ik denk niet dat Bono hier blij van wordt.

Je mag best een dance mix van een rock track (klassieker) maken, maar dat moet dan wel spetteren.
Nu hoor ik feitelijk een laf beatje, waar ik de shaker bijvoorbeeld totaal buiten de mix vind staan. Zelfs erg casio vind klinken en het einde is natuurlijk helemaal dramatisch. (plaat wordt afgebroken)

Daar gaat dan een ongeïnspireerde percussie aan vooraf die maar duurt en duurt zonder dat er iets gebeurt.

Sorry voor het harde commentaar. Je hebt er misschien veel tijd in gestopt en dan hoor je liever wat anders.
Ik vind het niet zo goed, maar dat is slechts een mening

Ik zeg niet dat het ook zo is.

Paul
 
ik kan hem niet luisteren op mijn mobiel. kun je dat niet aanzetten op utube?
 
vind het wel jammer dat het geluid van The Edge het mooiste is van de plaat. vind dat een remix iets moet toevoegen maar dat doet deze niet.
 
Ik vind het het slappe hap.....zonde van het origineel.
Waar is de passie, de liefde, de energie?
 
Deze video is niet beschikbaar in je land.....
 
Helaas krijg ik hier wel veel negatieve reacties, maar daar leer ik alleen maar van!
Gelukkig krijg ik ook genoeg goede reacties..
Het sample gedeelte in Maschine werkt nog altijd niet geheel vlekkeloos, en dat de track zo abrupt eindigt komt omdat hij niet in z'n geheel op Youtube staat.
Het is inderdaad een moeilijke track om te mixen, de gemiddelde bar/club bezoeker vind het wel lekker klinken, maar dat komt ook omdat zij er op een andere manier naar luisteren en dat soort dingen niet snel zullen horen.
 
Het is inderdaad een moeilijke track om te mixen, de gemiddelde bar/club bezoeker vind het wel lekker klinken, maar dat komt ook omdat zij er op een andere manier naar luisteren en dat soort dingen niet snel zullen horen.

Daar ben ik het niet mee eens........als je track niet lekker klinkt is de kans dat hij gedraaid zal worden een stuk kleiner. Sowieso je publiek zo laag inschatten is niet echt motiverend tijdens het muziek maken lijkt mij.
 
Het klopt dat een gemiddelde bezoeker anders luistert dan hier. Maar dat wil je ook. Je wil hier iets leren en je hebt er niets aan als iedereen zegt dat je track geweldig klinkt. Dan doen je "vrienden" en familie. Dat is leuk om te horen, maar je moet dan onmiddellijk denken dat het je vrienden zijn en dus hun commentaar daar op aanpassen.

Een gemiddelde bezoeker zal echter wel het verschil horen tussen een goede en een slechte track. Men zal alleen niet snel kunnen benoemen wat er mis is, alhoewel als je goed luistert naar wat ze zeggen dan kan je er best iets uit halen. Ze gebruiken misschien niet de juiste termen, maar geven vaak onbewust goede kritiek.

Wij, nerds gaan op heel andere punten letten. Een geluidje zus en een geluidje zo. Dat schuifje had beter zo kunnen staan of beter dat effectje of akkoordje. Maar dat is nerden taal en kun je niet verwachten van de club bezoekers.

Ik zou de kritiek die je hier krijgt zeker ter harte nemen en mee nemen in je volgende productie. Ik zou niet gaan voor een remix of in elk geval geen remix van zo'n klassieker. Dat moet echt heel erg goed zijn voordat men daar enthousiast voor wordt. Het zal toch vaak gezien worden als heiligschennis. En buiten dat is het veel leuker om zelfs iets te maken.

Succes
 
Back
Top