BassStation Keyboard op marktplaats.nl

Synic

Hmmmm, brains....
Lid sinds
6 september 2001
Berichten
967
Locatie
Almelo
Deze vond ik erg grappig:

http://www.marktplaats.nl/printbody...0&av=&fv=&rv=15&pv=&zoek=&oudei=0&ref=&style=

Novation Bassstation - analogue monophonic bass synth - jarenlang bekend als dé TB303-emulatie, nu nog steeds felbegeerd als analoge synth.

De synth (keyboard versie) is in 100% perfecte staat, geen schrammetje, originele handleiding & verpakking. Weinig gebruikt in rookvrije & goed onderhouden home-studio.

Liefst had ik geruild voor een van de volgende synths:

* ARP Odyssey (eender welke versie)
* Moog Micromoog
* Moog Polymoog
(deze moeten in perfecte staat zijn)

Een redelijk bod op de Bassstation is ook steeds welkom (onder voorbehoud).


Ik heb al een bod gedaan van € 0,01
Wie volgt?
 
Ow joh, ik heb nog wel een Moog staan hier en daar, mag ie zo hebben! :confused:


Arv
 
Er worden in België wel meer van die gekke prijzen gevraagd. De spullen zijn daar toch wel wat duurder....Waarom weet ik niet.
 
Ruilen tegen TR-707

Ruilen tegen TR-707

Iemand bood mij laatst een Bass-station Key aan in ruil voor mijn TR-707.

Ik weet niet of dat een goede ruil is.. aangezien we natuurlijk al een aardig bergje bas-synths hebben.. (101,303,ATC)
 
Ik had een BassStation keys en heb alles maar dan ook alles geprobeerd om er een 303 uit te halen.

Toen ik eens een track af had en die aan een bekende producer liet horen vroeg hij waar dat "synth geluidje" vandaan kwam :o

Toen heb ik de BassStation maar verkocht (aan Leo, geen handelaar)

groeten

Basicsys
 
Re: BassStation Keyboard op marktplaats.nl

Origineel geplaatst door Synic
Novation Bassstation - analogue monophonic bass synth -

Het ding is niet eens analoog. Wil iemand de mijne trouwens hebben. Ik heb hem weer van diegene die geen handelaar is. Dat ding gaat dus al aardig in de rondte (is dat een woord?).
 
wat is zo'n ding waard ?
200 euro ?
 
Origineel geplaatst door matt second
wat is zo'n ding waard ?
200 euro ?

Kom, kom. Ik wil er eigenlijk wel wat meer voor hebben. Ruilen mag natuurlijk ook altijd. Ik zal maar niet zo'n lijstje als hierboven aangeven.

Let wel, het moest ook nog allemaal in perfecte staat zijn. Hij heeft ook nog hoge eisen ook.
 
Re: Re: BassStation Keyboard op marktplaats.nl

Re: Re: BassStation Keyboard op marktplaats.nl

Origineel geplaatst door omiel


Het ding is niet eens analoog.

ken je eigen synths ;) de basstation is echt wel analoog....tenzij jij DCO's niet analoog noemt, maar dan vindt je de roland juno6/60/106 en de waldorf pulse ook niet analoog ;)

Olaf
 
wie heeft het over DCO's ?

http://www.novationmusic.com


This synthesizer uses analog sound emulation to reproduce the sounds of a monophonic 2-VCO analog synthesizer with the same simple and intuitive controls via 17 knobs, 10 switches and 2 Moog-style pitch/mod wheels.
 
oeps..je hebt gelijk...analoger dan VCO's krijg je het niet ;)

Olaf
 
nee dat staat er ook niet
er staat dattie VCO's emuleert
er staat nergens dat hij DCO's heeft
in ieder geval niet bij novation
 
nou we toch bezig zijn, uit de originele SOS review uit 1995:

"On the subject of oscillators, the BassStation's are not true VCOs (Voltage Controlled Oscillators) in the Pro One sense, but are in fact based on digitally-synchronised, analogue ramp generators from which are derived the sawtooth and pulse waves. This reduces dither and instability considerably when compared to a traditional VCO, though some purists may feel that a degree of instability is part of the character of a true analogue synth. Whatever the technicalities, I don't feel the BassStation has quite the same 'warmth' as my Pro One, but then again, I'd prefer to stay in tune any day of the week!"

Olaf
 
Anyway, ik heb de plaatser van de advertentie een mailtje gestuurd om te vragen of dit een grap was

Hij antwoordde dat hij de daadwerkelijke waarde van het apparaat wel kende en dattie serieus op zoek was naar iemand die hierin zou trappen
 
wel analoog dus....digitally-synchronised, analogue ramp generators ..laten we dat afkorten met DRG....wat volgens mij hetzelfde is als DCO's......je wil niet weten hoeveel geinige truukjes ze vroeger uithaalden bij bv roland etc. om zo goedkoop mogelijk oscillators, suboscillators etc. in mekaar te bouwen.....

Olaf
 
Back
Top