mackie control vs logic control

Het is toch grappig. Ze moeten wel omdat er zat mensen weg zijn van mackie en dan toch liever hun controller kopen of anders naar de concurrent overstappen.

Maar ze zijn even duur en precies hetzelfde. Het zal wel alleen de firmware zijn die anders is. Je bent dom als je een emagic control koopt IMHO.
 
ik ben inderdaad ook wel blij met dit nieuws, nu staat mijn besluit vast, binnenkort een mackiecontrol !! (staat ook mooier bij mijn mackie mengtafel en mackie monitoren..)
 
En die exansion dan? Voor de zijvleugels zullen we maar zeggen.
Lekker knoppen draaien van je softies.

Ik mis dat nu wel met alleen die sliders.(digitale mixer)
Maar moet nog wat omproggrameren.

Trouwens, we zien het wel wanneer je je mengpaneel te koop aanbied.
He-le-maal di-gi-taal. :)
 
Het is echt een van de weinige controllers die echt degelijk in elkaar steekt. En uitbreidbaar !

Ik vind 'm mooi. In combinatie met een goede soundcard de ideale digitale mixer IMHO.
 
Ehmmm. volgens mij is het meer de bedoeling dat je hiermee van je computer een (digitale) mixer maakt.
Dus die digitale mixer heb je dan niet echt nodig. :)
 
Origineel geplaatst door fuse
Ehmmm. volgens mij is het meer de bedoeling dat je hiermee van je computer een (digitale) mixer maakt.
Dus die digitale mixer heb je dan niet echt nodig. :)

Dat bedoel ik ook. Of reageer je niet op mijn post ?
 
De prijzen bij MusicStore Koeln:
Logic Control 1289,-
Mackie Control 1290,-

Er staat op de site dat logic control tijdelijk niet leverbaar is, zou kunnen dat ze bij Emagic kappen met logic control.
Als beide controllers dezelfde firmware hebben, dan is het enige verschil de opdruk bij de knopjes.
Als je Logic gebruikt (zoals ik) kun je volgens mij beter Logic Control hebben, heb je meteen de goeie tekst bij de knopjes.Gebruik je een andere sequencer, zorg dat je Mackie control krijgt. Het werken met een controller is echt fantastisch. Je hebt het gemak en de snelheid van een 'dedicated hardware' oplossing met de kracht en fexibiliteit van een software oplossing.
De aangekondigde Mackie Control C4 lijkt mij ook vreselijk handig. Touwens, op dat fotootje op de Mackie site staan toch 4 rijen van 8 V-dials? Da's toch 32? Waarom staat er dan 24 in de tekst?
Deze knoppenkast werd trouwens onder de naam Emagic ook al eens in de katalogus van MusicStore aangekondigd, is er echter nooit van gekomen. Dit heeft volgens mij alles met de overname van Emagic door Apple te maken.
 
hmm, ik heb zojuist een logic control besteld.
volgens de winkel waren ze niet meer op voorraad en kon het nog wel even gaan duren eer deze binnen zou zijn.
 
Heb vandaag ook even mogen pielen met die Mackie control met Cubase SX op een laptop, maar dat werkt dus echt fantastisch!
Het is alleen jammer dat je alleen de functieknoppen zelf kan toewijzen en de rest dus niet.
de "scrub" functie werkt (nog) niet,(stuurt wel midi uit maar er gebeurt niks) en sommige handelingen die je graag onder een knopje had gehad moet je nu met de faders doen, aangezien je dat dus niet kunt wijzigen.

Verder zijn die faders drukgevoelig, en het bewegen van die gemotoriseerde faders is echt iedere keer weer een lust voor het ook.
De namen van plugins en audio/midikanalen staan netjes in het display bij het betreffende kanaal, en dat wil je!
Ik vind hem ook superdegelijk aanvoelen en is gewoon heel mooi om te zien.

Toch wil ik eerst die Yamaha 01X nog zien en voelen, ben daar toch ook wel nieuwschierig naar.
 
ik heb inmiddels de mackie control binnen en het werkt perfect.
kwestie van even een midi-file downloaden en versturen naar de controller zodat ie denkt dat ie een logic control is.

ik wacht alleen nog op een overlay plak-sheet van logic zodat er goede teksten bij de knopjes staan.
 
heb ook een control. Die O1x is goed, maar ik wil kunnen uitbreiden, en ik ben niet weg van het "alles in 1 doos" concept.
 
Voor de liefhebbers ik weet een mackie controller tekoop voor 1000 Euro!

Ik heb er zelf ook een en ben daar zeer tevreden over.
 
Voor de liefhebbers ik weet een mackie controller tekoop voor 1000 Euro!

Is dit nog van toepassing?

Ik heb zeker wel interesse!

Hoor graag even wat van je.

Dahag:doei:
 
Back
Top