DIY voor beginners

ik heb al vaak bij Hexinverter PCB's besteld, nog nooit douane problemen gehad.
Als je alleen het PCBtje (of meerdere) besteld past het namelijk in een envelop, en door de brievenbus.
Je moet alleen goed opletten dat je niet de dure shipping aanvinkt tijdens het bestel proces)

(hij zit trouwens in canada)

Hetzelfde geld voor MFOS en Flight of Harmony. (die heeft ook leuke diy projecten)
 
Da's goed om te weten, daar kan ik dus met een gerust hart bestellen. Anders is het wel belachelijk van soms meer douanekosten te betalen dan de waarde van de verzending en de goederen samen.
 
Ik krijg net een mailtje dat synthcube weer frontpaneeltjes binnen heeft voor de hierboven genoemde LPG's.
 
Of gewoon aanmelden voor Paypal, mocht je verder gaan met DIY zul je misschien wel eens meer spullen willen bestellen in't buitenlaand, dan is Paypal handig. Hoeft ook niet per se aan een credit card te hangen, bankrekening kan ook (als dat de overweging was).
 
Hey Jan,

Je kan tegenwoordig met iDeal geld op je PayPal rekening zetten!
Super handig!
Op zich wil ik ook voor jou een setje bestellen hoor, maar zoals de rest al zei ga je PayPal nog heel vaak nodig hebben in de toekomst
 
Nice! Dit topic heeft mij geinspireerd om ook te gaan starten met zelfbouw. Ik heb vroeger wel electronica gehad op school. Ik moet dat wel opfrissen voor ik aan het boek Make: analog synthesizer ga beginnen. Daarvoor heb ik het boek make: electronics voor gevonden.

Ik heb inmiddels allerlei componenten besteld en een breadboard. Mijn plan is om eerst een simpele synth te maken, vervolgens deze ombouwen naar eurorack. Ik zit zelf te denken aan 2 of 3 oscilators, 2 filters, 3 adsr, 2 lfo. Daarnaast nog wat fx. Dan zijn we wel een jaartje verder denk ik.

Is dit makkelijk te doen? Of is de learning curve te hoog?

<fantasie>Uiteindelijk zou ik door middel van een arduino een stuk of 8 parameters willen kunnen automaten in een daw.</fantasie>

edit: typo
 
Back
Top