Printplatenvraag

Exoterrestrial

Het zal je kind maar weze
Lid sinds
20 december 2009
Berichten
6.358
Locatie
of in?
Beste forumleden,
Ik zit met een printplatenvraagje...
M'n Dynacord Minicord tape echo echoot dat het een lieve lust is.
Doch, van in den beginne (toen ik het -tigste hands kocht) was het enkel echo, de originele 1e klank hoor ik nooit .
Dus, ik druk de toets van een synth in en x millisec. later hoor ik de delay.
Er staat geen wet/dry mix knop op het toestel.
Er zijn 2 drukknoppen op het toestel, een rode (aan/uit) en een zwarte (tapemotor aan/uit).
De handleiding zegt dat wanneer je het toestel aanzet zonder dat de tapemotor draait, dit als een gewone voorversterker werkt. Bij mij komt er dus niks door de speakers.
Van zodra ik de tapemotor aanzet hoor ik dus enkel de delay en niet het origineel signaal erbij.
Nu kan je op die manier het toestel wel gebruiken op een menger en met een aux aansturen en een mengeling maken tussen de 2 signalen maar wanneer je rechtstreeks input geeft op het toestel is dit toch knap vervelend.
Dus.... toestel opengegooid en er viel me wel wat op...
De printplaten hebben langs de zijde van de banen a.h.w. vocht of een ander onwijs goedje over gehad of zoiets.
Op de printplaten achter het front ziet het er mij naar uit dat er printbanen gesneuveld zijn...
Doch, een goedje dat sterk genoeg is om zulke dikke printbanen te doen oplossen?
Het lijkt erop alsof dit goedje verwijderd is maar ik zie geen afdruipresten, enkel zones.
Wat me ook opvalt is dat deze zones allemaal zijn, daar waar de potmeters aan de andere kant staan!
De bestukte zijde is helemaal netjes.
Bijgevoegde fotootjes geven een duidelijker beeld.
Laat het nu net die 2 printplaten zijn waarop elk een ingang op aangesloten staat...
Zou ik deze printbanen terug mogen vullen of doorverbinden met een fijne draad?
Fotootjes werpen natuurlijk ook een beter licht op de zaak :eureka:

Alle hulp en suggesties zijn van harte welkom!


Cheers,
Exo. :mega:

100_4239V2_zpsbd3dc3d3.jpg


100_4240V2_zps8f7416a5.jpg


100_4085_zps7e1ee1b1.jpg
 
wat je ziet zijn de koperbanen die niet helemaal bedekt zijn met soldeer.

zolang er geen elektronica los en ongesolderd in hangt kan dat geen problemen geven, toch?

alleen als een solderrpunt slecht is, of de koperbaan zelf is onderbroken, dan heb je kans op een probleem.
 
Ik zie gewoon delen die niet vertind zijn.. de koper is er toch nog en ook nog intakt.

Meten is weten, even met de multimeter de printbanen meten.

Lijkt niets mis mee op eerste zicht ;)
 
Ach zo! Ik had geen idee dat daar nog eens koper printbanen onder zaten en dacht dat de vertinde banen de enige waren gezien de vrij fossiele aard van dit toestel :D.
Ondertussen uitgementen en alles geeft netjes door.
Dus, het zal ergens anders aan liggen...
Dammit...
Thanks Mars & Vic!

Cheers,
Exo. :mega:
 
Back
Top