Ode to MJ (met de Technics SX-WSA1 jam)

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.024
Locatie
-
Heb mijn Technics SX-WSA1 weer eens onder een dikke laag stof vandaan gehaald.. lekker weer es ff jammen :okdan:
Was vergeten dat ik ook nog de Dance expansie erin had zitten.. met o.a. lekker veel oldskool samples en meer..

Kwam al snel uit op een soort van 90's hooke mede door het gebruik van wat authentieke stabs die ik aantrof in de samples van de Technics.
Besloot er later maar wat zang onder te zetten. van MJ.. het leek sowieso al een beetje op een MJ track..:halleluja
Dus.. heb ook maar wat stukjes tekst uit diverse tracks van MJ gebruikt en er wat melodietjes bij bedacht
Wel een melodie van een bekende track gebruikt maar dan weer met de titel van een andere track.. ja je moet wat.. de kenners pikken em er wel uit gok ik :D

Alles wat je hoort.. behalve de zang dus komt uit de Technics.. wel gemulti-tracked uiteraard..
Geen externe FX gebruikt slechts wat EQ voor de betere mix :mega:
 

Attachments

  • Technics SX-WSA1 Jam.mp3
    7,7 MB · Bekeken: 45
Laatst gewijzigd:
Prachtige klanken uit de Technics, maar waar ik al bang voor was is werkelijkheid geworden.
De klanken hebben nogal een Casio/Technics homekeyboardsausje, waardoor alles in een beperkt frequentie-gebied afspeelt en er vrijwel geen diepgang in de klank zit. De bassen zitten in hetzelfde gebied als de middentonen en qua stereobeeld is er helemaal niets te beleven. Maar dat ligt niet aan de producer, dus houd ik mijn duimen nog steeds omhoog.
Het gaat er alleen om waar ik de WSA-1 moet inschalen. En dat is nog het meest richting de Casio XW-P1; ook gebaseerd op een homekeyboard en met veel stapelmogelijkheden.
 
Lekkere deuntje, maar de zang is iets te zacht voor mijn smaak.

Verder is het nummer leuk zoals het is, de MJ combi past goed bij, je zou dit perfect kunnen gebruiken zonder dat je met plagiaat mee te maken hebt (behalve dat "leave me alone" zanglijn die wel duidelijk is).

Maar ach, iedereen doet het tegenwoordig... Ga zo door
 
@ Pablo: thanx :) Je hebt gelijk dat de zanglijn iets te zacht is.. vooral de koortjes.. hoor het nu zelf ook.
Had ze gisteren nadat ik de meeste dingen had opgenomen nog ff snel gedaan om het toch iets meer als track vorm te geven..
Met verschillende regeltjes uit verschillende tracks is het zo toch nog iets geworden :) En ach.. zolang het alleen voor eigen gebruik is mag je alles (s)telen toch ;) :D

@ Mark-T: Dank voor je reactie.. ga toch maar ff wat off-topic.. 'k Zou gewoon een die Korg kopen waar je in het eerdere topic over had.. je bent mij iig geen verantwoording verschuldigd :okdan:
Dan nog wat over de mix. Er zit in vrijwel alles, behalve de kick en baslijn, geen laag want dat filter ik altijd weg. :)
Als je geen laag hoort in de mix gok dat je die 808 kick een beetje mist aangezien die ergens rond de 40 hz zit en niet op elk systeem even duidelijk wordt weergeven :)
 
@ Mark-T: Dank voor je reactie.. ga toch maar ff wat off-topic.. 'k Zou gewoon een die Korg kopen waar je in het eerdere topic over had.. je bent mij iig geen verantwoording verschuldigd :okdan:
Dan nog wat over de mix. Er zit in vrijwel alles, behalve de kick en baslijn, geen laag want dat filter ik altijd weg. :)
Als je geen laag hoort in de mix gok dat je die 808 kick een beetje mist aangezien die ergens rond de 40 hz zit en niet op elk systeem even duidelijk wordt weergeven :)

Die Korg heb ik al een tijdje naast me staan. Nu alleen nog de tijd vinden om hem te programmeren...
Het probleem met verouderde synths is meestal dat de drum- en basklanken wat verouderd klinken en te weinig dynamiek bieden. Vooral bij de korte drumsamples merk je dat. Er zit wel laag in de mix, maar de klanken klinken erg compact en droog. Ik denk dat als je de WSA zou combineren met modernere drumklanken, dat je dan een supermix zou krijgen.
 
Je producerskwaliteiten staan buiten kijf. Ik was alleen benieuwd naar de klank van de WSA, omdat die ook op mijn verlanglijstje stond. Maar dat blijft bij 'stond'... ;)
 
Thanks voor de reakties.. :)

@ Pablo: had zelf de "Hi Hi" al gedaan.. maar wie weet :)
Vanavond ff een nieuw dingetje gedaan op de Technics maar dan zonder vokaal terreur :D
 
Back
Top