SID C64 LochNess videospel muziek

smackos

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 oktober 2002
Berichten
6.604
Locatie
Scheveningen Beach
Lochness1000.png


Voor de freaks 9 tracks van het nooit afgemaakte Commodore 64 LOCH NESS videospel

Gemaakt met een partij C64's met MSSIAH ooit hier op een blauwe maandag gekocht...door een hoop analoge Echopet Tandy Radioshack reverb troep etc. Alles in 320kpbs MP3tjes jeweettoch

check op http://www.legowelt.com incl. snippets e.d. de gehele zip is gratis te downloaden
 
Laatst gewijzigd:
bedankt. wat een heerlijkheid. mijn vrienden van Team Hoi worden er vast ook heel blij van.
 
Nee dit is van Oktober vorig jaar

Hier wat meer screens en info:

lochness2.jpg

dmv deze kaart kon je dan kiezen waar je naar toe ging rondom het Loch Ness

lochness1.jpg

en dan kreeg je een (niet scrollende) overhead autorij spelletje waar je voornamelijk schapen moest ontwijken en als het monster opdook kon je stoppen om een foto te nemen (zie beneden)

lochness3.jpg

als je op de plek aankwam kreeg je een soort van info schermpje van de locatie (allemaal erg VVV) Het zou dan de bedoeling zijn geweest om nog wat subplots erin te gooien hier b.v met Aleister Crowley en demonische rituelen

lochness5.jpg

Hier kon je dus een foto nemen van het monster via een viziertje (wat je dus niet ziet eh om het spel element wat spannender te maken) en dan moest je met het fotorolletje terug rijden naar het dorp alwaar je het kon laten ontwikkelen bij de fotowinkel (Maar dan moest je wel geld hebben natuurlijk)

Naja dit was allemaal een beetje teveel op mijn bord uiteindelijk omdat allemaal te gaan programmeren misschien ooit eens in de toekomst...
 
Nee dit is van Oktober vorig jaar
jeuz... dat kan grafisch toch aanzienlijk beter voor een C64, zeker met moderne hulpmiddelen op andere platforms om characters, screens en sprites mee te creeren en dan over te zetten... kweenie of die standaard character graphics nou echt het vintage game gevoel moeten opwekken maar enfin... muziek! :okdan:
 
ook heel nieuwsgierig
 
Op www.hvsc.c64.org staat een collectie met zo ongeveer alle sid muziek die er gemaakt is. Niet in wav of mp3 formaat, maar de originele programmeercode. Die sid muziekjes zijn af te spelen met een sid player. Die player emuleert dan de sid chip.
Zover ik weet staat de muziek van Loch Ness nog niet in de HVSC en daar zou hij m.i. wel in thuis horen.
Heb jij het onafgemaakte spel nog Smackos? Ik zou graag (met jouw toestemming uiteraard) de muziek eruit rippen en in de HVSC zetten.
 
Back
Top