[mellotron!!] track Moving Furniture

Stage73

elektromechanisch lid
Lid sinds
20 april 2006
Berichten
925
Locatie
Hamburg
hoihoi, heb, met name voor mijn progbandje, de aanschaf van MtronPro gewaagd en het is geweldig. Heel inspirerend, je begint meteen allerlei bombastische Bach-achtige dingen te spelen.

bewijsstuk:
www.chromelegs.nl/mp3s/ToonPhysics_MovingFurniture.mp3

is nog erg in opbouw (vocals komen, betere gitaarpartijen, echte bas, etc etc) maar ik heb me alvast lekker uitgelegeefd haha, inklusief lekkere cheape modulatie-om-twee-halftonen en een orientatieveranderende 2/4 maat :-)
 
dank je! er mist natuurlijk nogal wat dus valt de break je nogal droog op je dak...het nummer moet lekker rocken, voor een deel, en dan ook weer atmospherisch worden in ware bombastrock stijl. kijken wat het wordt als we vocals en meer gitaren erin hebben
 
Lekker, zelfs (of misschien juist .... ) op een PC speakertje (want aan het werk).
Dit werkte inspirerend genoeg om wat basdingetjes, akkoordjes en zo op memo-app op te nemen (volgende keer toch maar weer laptop of tablet mee) ...

BTW: 80's en 00' komen ook langs ... hoorde op 3 kwart van het nummer Talk talk, Air en nog wat andere invloedjes...
 
Lijkt ook af en toe (vooral de electr. piano en strijkers) op Rick Wakeman.
 
dank dank, ik beschouw de gehoorde invloeden als een complimentje (waarbij de Wakeman/Yes of Genesis/Tony Banks sound en stijl "doel" waren). Ik hoop dat er nog wat "hedendaagse" invloeden inkomen.
 
Back
Top